9 הכתבות שהכי אהבתם בשנה האחרונה

מתוך מאות כתבות, אספנו את ה-9 המובילות מהשנה החולפת. אלו שנקראו, שותפו, והועברו הכי הרבה, והן מעידות על השנה שעברה עלינו: החידושים שהביאה, המצטיינים שבלטו, והתוכניות שנחשפו. חושבים שתוכלו לנחש מה במקום הראשון?

01.01.23
עדי קלר, מערכת את"צ

9. סופטשל א' למשרתי ומשרתות הקבע

וידוי - אני משוגעת על סופטשל א'. אני לובשת אותו כל הזמן, ואוהבת אותו בכל ליבי. לפני כמה חודשים שאלתי את הקצינה שלי: "איך זה שלי יש פריט לבוש מחמם ואופנתי, ולך אין?" אני לא בטוחה שבאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יצרו סופטשל לאנשי ונשות קבע בעקבות השיחה הזו, אבל מצד שני - אף פעם לא אמרו לי אחרת.

לחורף חם יותר: מעכשיו - מעיל סופטשל א' גם למשרתי ומשרתות קבע | את"צ

8. תוכנית העילית לפיקוד קרבי "ארז" 

באוקטובר האחרון, חשפו בזרוע היבשה את תוכנית העילית החדשה - "ארז", מסלול האורך שש שנים ושמונה חודשים, ומטרתו היא גיוס מלש"בים המיועדים מראש לתפקיד מ"פ קרבי. אם היו פותחים אותה כשאני הייתי מלש"בית, לגמרי הייתי מנסה להיבחן.

בחורים כ"ארז": תוכנית העילית לפיקוד קרבי יוצאת לדרך | את"צ

7. דרגת קצונה אקדמית חדשה

עד השנה, יכלו קציני מילואים אקדמאים להתקדם רק עד דרגת קא"ב (קצין אקדמאי בכיר), המקבילה לדרגת סרן. השנה, כדי לאפשר לאותם הקצינים להתפתח בסולם הדרגות, הוחלט על דרגה חדשה - קא"ם (קצין אקדמאי מיוחד), המקבילה לדרגת רס"ן. וזה המקום לתהות: האם אני בעמדת מיעוט והיחידה שחושבת דרגות אקדמאיות יפות יותר מדרגות קצונה? 

מעכשיו: הכירו את הדרגה החדשה - קא"ם | את"צ

6. מצטייני ומצטיינות יום העצמאות

עבור הרבה אנשים, התחביב המזוהה עם יום העצמאות הוא כנראה מנגל בפארק, או טיולים ברחבי הארץ. בשבילי, זה לעבור על רשימות המצטיינים ולחפש את מי אני מכירה. כי כשכתוב ש"בטוח תכירו מישהו" - זו לא הגזמה. כמעט בטוח שתכירו מישהו. השנה מצאתי שישה. חושבים שאתם יכולים לעקוף אותי? היכנסו והתחילו לחפש. אומנם לא יום העצמאות עדיין, אבל מה, נחכה עכשיו חצי שנה?

מי של הנח"ל, חה"י, שריון, אוגדה 91 ופצ"ן? מצטיינים ומצטיינות 2022 | את"צ

5. מהפכת הלבוש

בחירה בין מדי בנים לבין מדי בנות, עיצוב מיני נעלי חי"ר - בשנה האחרונה, באט"ל לא הפסיקו להפתיע לרגע. עם רפורמה תקדימית, האגף הציג תוכנית ששמה את החיילת במרכז, ומראה נכונות להמשיך ולהתקדם. 

חיילות, שימו לב - מהפכת הלבוש יוצאת לדרך | את"צ

4. מצטייני ומצטיינות הנשיא

מוטיב המצטיינים חוזר על עצמו. נכון שאמרתי שכיף לחפש אנשים שאני מכירה? אז השנה הייתה מצטיינת נשיא מהשכבה שלי. בטח שאני שמחה בשבילה, זה בכלל לא החלום הכי גדול שלי בשירותי הצבאי. חחח… בכל מקרה, אות מצטייני הנשיא ניתן ל-120 חיילים וחיילות מצטיינים, וזו מסורת המתרחשת ביום העצמאות מדי שנה מאז 1959. את מצטייני ומצטיינות השנה ניתן למצוא ממש כאן, אבל אותי לא תמצאו שם. עדיין.

תעשו להם כבוד: הכירו את 120 מצטייני ומצטיינות הנשיא | את"צ

3. "זוזו"

בואו נתחיל עם האמת הפשוטה, פרויקט שבתחילת דרכו מציע מתנות מהכוורת כבונוס לנרשמים ראשונים הוא פרויקט שמתחיל טוב. כשהוא חוסך כ"כ הרבה כסף, עד כדי כך שהוא מאפשר נסיעה חינם בתחב"ץ על אזרחי כל השבוע? אז הוא גם פרויקט שממשיך טוב.

ת'זוזו' איך שבא לכם: מהחודש הקרוב - תוכלו לנסוע בתחב"ץ גם על אזרחי | את"צ

2. חידת בסמ"ח

שיר של AC/DC, פרקים של הסדרה 'מראה שחורה' ורומן של אלבר קאמי השאירו אותי, ומאות אלפי אנשים נוספים, אבודים ומבולבלים. בסוכות עלתה לאת"צ החידה הראשונה של בית הספר למקצועות המחשב (בסמ"ח), בהצהרה שהפותרים נכונה עשויים לזכות במיונים ליחידה. עם סיכויי הצלחה של 0.04% לענות נכון, כנראה שמי שהצליחו הם באמת הטובים שבטובים. אני, למשל - לא.

מאחורי 15 השניות האלו מסתתרת אחת החידות הקשות בצה"ל | את"צ

1. חידת אמ"ן

עם יותר ממיליון ניסיונות לפתור אותה, וסטטיסטיקה של 11,000 כישלונות על כל הצלחה אחת - החידה השנתית של אגף המודיעין, או "הריבוע השחור", לוקחת את הרשימה הזו בקלות. החידה, שעלתה בפסח, גרמה למיטב המוחות באגף לאחד כוחות - ולי לספור את הימים עד לפרסום הפתרון. בקטע טוב, כמובן.

האם תצליחו לפצח את הריבוע השחור של אמ"ן? קבלו טיפ | את"צ