הורשעו הנאשמים בפיגוע הירי באריאל בו נהרג ויאצ'סלאב גולב ז"ל

02.05.23
מערכת את"צ

בית המשפט הצבאי בשומרון הרשיע את הנאשמים יחיא מרעי ויוסף עאצי בעבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין גרימת מותו של ויצ'סלאב גולב ז"ל ביום 29 באפריל 2022.

בנוסף, הורשעו הנאשמים בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה בגין נסיון לגרום למותה של ארוסתו של המנוח. כן הורשעו הנאשמים בעבירה של סחר בציוד מלחמתי ובעבירה של שיבוש הליכי משפט.

לאחר מעצרם של הנאשמים, הגישה התביעה הצבאית נגדם כתבי אישום. בהתאם לכתבי האישום, הנאשמים תכננו לבצע יחד פיגוע ירי. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע, רכשו כלי נשק מאולתרים, סרקו את האזור בו תכננו לבצע פיגוע, חיכו לזמן בו כוחות הביטחון לא יהיו נוכחים במקום, ולכך ששני המאבטחים (המנוח ונפגעת העבירה) יימצאו יחד בעמדת השמירה.

בהמשך, נסעו הנאשמים לעבר עמדת השמירה, וכאשר הבחינו במנוח ובנפגעת העבירה, החלו לירות לעברם. הנאשמים המשיכו בירי עד שנתקלו במעצור בנשקם, ולאחר מכן נמלטו מן המקום. בכך, גרמו הנאשמים למותו של המנוח ולפציעתה של נפגעת העבירה, ארוסתו.

לאחר הודאתם בכתב האישום נשמעו טיעוני הצדדים לעונש בפני בית המשפט הצבאי. במסגרת הטיעונים לעונש העידה נפגעת העבירה ואמו של המנוח. מועד לגזר הדין יקבע בהמשך.

התביעה הצבאית מצויה בקשר עם משפחת המנוח ונפגעת העבירה, ומעדכנת אותם בהתקדמות ההליך המשפטי.