במרכז הציוד קיימת מתפרה וסנדלריה היושבת במחנה תל השומר. יש לקבל טופס ייעודי מנגד הלוגיסטיקה של היחידה ולאחר מכן להגיע למדידות כדי שנוכל להעניק לכל חייל את המענה המתאים והנוח ביותר.
נגמ"שי האיתן הראשונים נמסרו לחטיבת הנח"ל. צפו
מנהלת המרכבה והרק"ם, מנת"ק, שבמשרד הביטחון, מסרה את סדרת נגמ"שי איתן ראשונה לצה"ל. האיתנים יצאו היישר מקו הייצור במרכז השיקום והאחזקה (מש"א) של החטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, ועברו לבסיס ביסל"ח שבדרום, שם נמסרו לחטיבת הנח"ל.
בנוסף, לאחרונה התקיים אימון ראשון של חטיבת הנח"ל מסוגו בצפון הארץ, במסגרתו תרגלה פלוגת לוחמים תרחישים שונים לצד נסיעה על נגמ"שי ה'איתן'.
ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר: "בתום שנים של פיתוח, ניסויים וייצור נגמ"ש האיתן מועבר לחטיבת הנח"ל.
האיתן הוא כלי לחימה גלגלי מתקדם ראשון מסוגו בצה"ל המאפשר לחימה אחרת כולל ניוד חיילים בין גזרות לחימה, ברמת מיגון של טנק מרכבה ונגמ"ש הנמר. בימים אלו אנו נמצאים בייצור הסדרתי של האיתן בעשרות תעשיות בישראל ובחו"ל. אנו שמחים וגאים למבצע את פלוגת האיתנים הראשונה בחטיבת הנח"ל. ומבינים כי כל נגמ"ש שייצא מקו הייצור יועבר ישירות לשטח כדי להחליף כלים ישנים ולהבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים כלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר, בכל מתארי הלחימה".
"חטיבת הנח"ל גאה ומודה על הזכות להיות החטיבה הראשונה בצה"ל אשר קולטת את נגמ"ש האיתן", אמר מח"ט הנח"ל, אל"ם אורן שמחה, "כלי אשר ישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר. אנו מבינים את כובד האחריות ואת האתגר המקצועי אשר כרוך בקליטת כלי זה, ומודים למאות האנשים שעמלו בתכנון, בפיתוח, בייצור ומבצוע הכלי".
"מרכז השיקום והאחזקה של החטיבה הטכנולוגית גאה להיות בית הייצור של נגמ"ש האיתן, של כלי הרק"ם המתקדם ושל אמצעי לחימה משמעותיים בצה"ל", הוסיף מפקד מרכז השיקום והאחזקה, אל"ם יניב אביטן, "משרתי היחידה ועובדיה עושים וימשיכו לעשות לילות כימים, במסירות ובמקצועיות, יחד עם שותפינו במערכת הביטחון ובתעשייה, לממש את משימת הייצור לצורך המשך מיבצוע האיתן, באופן שיגביר את ניידות כוחות היבשה ואת מיגון הלוחמים במתארי הלחימה השונים".
נגמ"ש האיתן הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, אשר מיגונו מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 12 לוחמים. האיתן, שפותח במנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, הינו בעל 750 כוחות סוס, מסוגל להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש, יכולת תימרון גבוהה בכל שטח לרבות שטח אורבני ובשטחים מאתגרים נוספים והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה.
מהנדסי הפיתוח של מנת"ק (רפ"ט), שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות, מצלמות היקפיות הרואות ביום ובלילה ומאפשרות את אבטחת הכלי, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות", המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני.
בעתיד הקרוב תשולב מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" ומערכות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא"ת. הרכבת הכלי מתבצעת במפעל המרכבה והרק"ם במש"א (מרכז השיקום והאחזקה) שבחטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.
קרדיט לסרטון: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
קרדיט צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון ודובר צה"ל.