הוקם מרכז מיון והתאמה בתחום בריאות הנפש למלש"בים

30.03.23
מערכת את"צ

מרכז מיון והתאמה ייעודי בתחום בריאות הנפש למועמדים לשירות הביטחון (מלש"בים) נחנך אתמול (רביעי) בבסיס 'תל השומר'. המרכז הוקם על ידי אט"ל, לאחר עבודת מטה ממושכת בשיתוף אכ"א. המרכז יספק שירותי מיון בתחום בריאות הנפש, הכוללים בדיקות קב"ן, בדיקות פסיכיאטריות וצוותי מיון שונים. על המרכז תפקד הקב"נית הראשית של יחידת מיטב.

המדיניות החדשה נקבעה בהחלטת ראש אט"ל, כחלק מתוכנית איכות וחווית השירות, והתוכנית האסטרטגית "רפואה בשבילך". המרכז מצויד במתקנים חדישים, אשר מאוישים על ידי אנשי מקצוע בעלי הכשרה יעודית בתחום. במרכז ישרתו עשרות קב"נים ופסיכיאטרים, בנוסף למשרתי מילואים מתחום בריאות הנפש.

מטרת המרכז היא לבצע תהליך מיון ושיבוץ מדויק יותר ובכך לאפשר שירות משמעותי לצד מענה לצרכי המלש"בים.

על מנת לקצר את זמן קביעת הפרופיל לתקופה של עד שלושה חודשים, מרבית המיונים יתבצעו מרחוק.

פתיחת מרכז המיון וההתאמה בתל השומר היא בשורה עבור המלש"בים אשר תאפשר קיצור משמעותי בזמני ההמתנה, הרחבת מגון התפקידים אליהם ניתן להתמיין, וכן הפיכת תהליך המיון השלם ליעיל ואיכותי יותר. 

פתיחת המרפאה היא חלק מתוכנית נרחבת להתאמת שער הכניסה ודיוק הליכי המיון בצה"ל. 

"זהו אירוע משמעותי במחויבות שלנו ביחסי צבא-חברה", אמר ראש אט"ל, אלוף מישל ינקו, "היכולת שלנו לאתר נקודות שבהן אנחנו צריכים להשתפר, לשנות את התפיסה, לשנות גישה, לפרוץ חסמים, היא זו שנותנת לנו את היכולת לטפל יותר טוב במלש"בים שהם חלק מצבא העם".

"אנחנו מתאימים את עצמנו ואת התהליכים שאנחנו עוברים לחברה הישראלית", מסביר מפקד יחידת מיטב, אל"ם אלון מצליח, "אנו מבינים כי הנוער משתנה ומרכז המיון וההתאמה הזה הוא חלק מהשינוי. הוא מותאם טכנולוגית, עם סטנדרט גבוה ויכולת מיפוי מרחוק. אני סבור כי המרכז הזה הוא בשורה חשובה למלש"בים".