התקיים טקס התייחדות לזכר חללי חיל התותחנים

04.09.23
מערכת את"צ
טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 895 חללי חיל התותחנים התקיים הערב (חמישי). הטקס התקיים בבית התותחן שבזכרון יעקב, בראשות הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ובהשתתפות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, המשפחות השכולות, חיילי החטיבה וכן מפקדי החטיבה בעבר ובהווה.
"בשבוע הבא יתכנס פורום הפיקוד הבכיר של צה"ל", פתח בנאומו הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "לסיכום תהליך למידה רחב ומקיף בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. גם לאחר חמישה עשורים, יש בלקחי המלחמה הקשה הזאת תוקף ועניין לצה"ל של ימינו. לקח מרכזי אחד בולט מעל כולם ועובר כחוט השני בתולדות מלחמות ישראל – צה"ל ינצח בזכות רוח הלחימה ואיכות משרתיו. לוחמי חיל התותחנים של 1973 פעלו בעוז רוח, בהקרבה ובגבורה".
"צה"ל של שנת 2023 נדרש לאתגרים רבים ומורכבים בכל הגזרות", המשיך הרמטכ"ל, "מאיראן, המקדמת טרור בכל המזרח התיכון ועד לארגוני הטרור בלבנון, בעזה ובאיו"ש. לחיל התותחנים תפקיד משמעותי בהתמודדות צה"ל עם אתגרים אלה, הוא חיל חדשני ומתחדש. אנו מתייחדים היום עם זכרם של 895 סיפורי חיים שנגדעו. אנו כואבים את מי שנפל בגבורה, בקרב או במבצע – מי שמצא את מותו בתאונות או בחולי – ואת מי שבצר לו שלח יד בנפשו. את כולם אנו זוכרים, כואבים וחסרים.

"לפני שבוע איבד חיל התותחנים את סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל", ציין הרמטכ"ל, "מקסים בחר לקשור את גורלו עם מדינת ישראל, עלה לארץ מאוקראינה כנער צעיר, והתגייס לצה"ל כחייל בודד. משפחתו איתנו כאן הערב. סיפור חייו הקצרים ובחירותיו הם מקור השראה: לעלות ארצה לבדו, להתגייס לשירות קרבי משמעותי ולתרום מגופו להצלת ילד קטן. נפילתו בפיגוע טרור היא תזכורת כואבת כי לא תם המאבק על קיומו של עם ישראל בארצו".
"בימים של מחלוקת", סיכם הרמטכ"ל, "עלינו להתלכד סביב הצורך להגן על המדינה – להתגייס ולשרת, בסדיר ובמילואים ללא תנאי – בעבור הרצון לחיות בביטחון ובשם זכרם של מי ששילמו בחייהם. יהי זכר הנופלים ברוך".

"בעוד כחודש ימלאו חמישים שנים למלחמת יום הכיפורים", אמר קתמ"ר, תא"ל נרי הורוביץ, "מלחמה שגבתה מאיתנו מחיר כבד מנשוא, ושינתה רבות כל-כך במדינה ובחברה. למדנו מהמלחמה הזאת שיעור בצניעות, למדנו ממנה שיעור על מוכנות, למדנו ממנה כי בסביבה שלנו, אסור להוציא שום התפתחות מכלל אפשרות".
"בדיוק לפני שבוע קיבלנו תזכורת כואבת למחיר הכבד הכרוך בשירותם של לוחמי החיל", הוסיף תא"ל הורוביץ, "סמל מקסים מולצ'נוב, לוחם בחטיבת האש 282, נפל בפיגוע הטרור סמוך למחסום מכבים והותיר אחריו משפחה אבלה וחברים לנשק הכואבים את אובדנו. לעולם יהיה זיכרם של הנופלות והנופלים אבן ראשה במורשתו של חיל התותחנים. לעולם יהיו דרכם, מסירותם ורוחם, כמגדלור של ערכים אשר אליו אנו נושאים עיניים".