אל"ם משה פסל נכנס לתפקיד מח"ט "אלכסנדרוני"

22.08.24
מערכת את"צ

אל"ם משה פסל נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "אלכסנדרוני" (3), במקומו של אל"ם גיל ורנר, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה.

טקס החילופים נערך אתמול (רביעי) בבסיס האימונים "אליקים", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת ״הגליל״ (91), תא"ל שי קלפר, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מדינת ישראל נמצאת במלחמת קיום לעמנו, על הזכות הטבעית לחיות בחירות בארצנו - במטולה, בבת חפר ובכרם שלום", נאם מפקד עוצבת ״הגליל״ (91), תא"ל שי קלפר, "ברצוני להביע הערכה עצומה לחיילים ולמפקדים במילואים של חטיבת ׳אלכסנדרוני׳. אתם שהשארתם הכל בצד, שבשנה האחרונה לבשתם יותר מדי זית מג׳ינס וטריקו, שהתייצבתם עוד לפני שקראנו לכם בצפון וגם בדרום. אתם מלח הארץ, הפנים היפות של החברה הישראלית. מכל מפגש איתכם בשדה הקרב אני יוצא מחוזק ובטוח שאיתכם באמת נגיע לניצחון. ורנר, הובלת את החטיבה בשנתיים האחרונות בשגרה, ובעיקר בלחימה, במשימתיות ובמקצועיות. בזכותך החטיבה הגיעה להישגים משמעותיים, ותרמה תרומה אמיתית בדרום ובצפון. פסל, חטיבה 3 זוכה בך ואתה בה, בטוח שתוביל את החטיבה לפסגות חדשות - תתכונן לכך שהן יהיו בלבנון. נמשיך להילחם בכדי לשנות את המציאות הבטחונית בצפון״.

"לפני כשנתיים נפלה בחלקי הזכות וקיבלתי את הפיקוד על חטיבת 'אלכסנדרוני'", אמר מח"ט "אלכסנדרוני" (3) היוצא, אל"ם גיל ורנר, "החטיבה שנוסדה בסוף 1947, במטרה לסכל את שאיפתם של אויבינו למנוע את הקמת המדינה, ולחמה לאורך כל שנותיה, לחמה בעוז גם במלחמת ׳חרבות ברזל׳. לחמנו בצפון ובדרום. תקפנו את האויב מהקרקע, מהאוויר ומהים, בחזית ומעורפו, מעל ומתחת לקרקע. וגם שילמנו מחיר - מחיר משפחתי, מחיר בעבודה ומחיר בדם. קראו לנו ואמרנו הננו. שמנו את האחר לפני האני הפרטי. לחמנו טוב ועל הטוב. פסל חברי, אנו מכירים שנים רבות. זכיתי להשביע אותך את שבועת צה״ל, לפקד עליך במבצעים הראשונים שלך כלוחם, לראות אותך מתפתח כמפקד, וכעת אני מעביר אליך בביטחון מלא את נס החטיבה ואת מכונת הקרב 'אלכסנדרוני'. למפקדיי, תודה על האפשרות להמשיך ולתרום - לפגוע בחמאס ולהשיב את הביטחון לעוטף עזה, בהמשך דרכי הצבאית. אנשי החטיבה, המשיכו לעבוד קשה, לדרוש מעצמכם הכי הרבה, ולהיות שם אחד בשביל השני. זכינו להימנות על בניה של החטיבה ולהילחם על חירותינו, עלו והצליחו״.

"אלפי שנות היסטוריה מביטות בנו כעת, דורות שלמים שלחמו על חירות ישראל, כל דור במשמרת שלו", הצהיר מח"ט "אלכסנדרוני" (3), אל"ם משה פסל, "דורות שלמים שעוד יבואו ומקווים לעתיד טוב יותר. ואנו בתווך, זוהי המשמרת שלנו! בתחושת אחריות עצומה, בהוקרת תודה על הזכות, ועם ציפייה רבה לבאות, אני נוטל עליי את הפיקוד על החטיבה בתקופה כה ייחודית ומאתגרת. חטיבת ׳אלכסנדרוני׳ אשר לקחה חלק בכל מערכות ישראל מאז הקמתה של המדינה, בעלת מורשת קרב עשירה ומפוארת. כמו אז כך היום - אתם, מפקדי ולוחמי החטיבה, נלחמים באומץ לב, בגבורה עילאית ובנחישות יוצאת דופן. גיל, אתה המפקד הראשון בו פגשתי בתחילת שירותי הצבאי לפני 19 שנה. אני רוצה להודות לך על ההשקעה בחטיבה לילות כימים, על הכנתה למלחמה, ועל פיקוד והובלה בקרבות מאתגרים בצפון ובדרום בהצלחה רבה. מפקדי ולוחמי החטיבה, עשיתם דרך אדירה עם המון הישגים בכלל הזירות. עם זאת, נכונו לנו אתגרים רבים בהמשך. עלינו להיות מוכנים לתמרון בהמשך, וכשנידרש לכך, נעשה זאת בנחישות וברוח קרב״.