חזרה

פקודת יום של רא"ל דני חלוץ בעת כניסתו לתפקיד ראש המטה הכללי

כ"ג באייר התשס"ה 01/06/2005

קצינים וחיילים בשרות סדיר ובמילואים, ואזרחים עובדי צה"ל,

היום, כ"ג באייר התשס"ה, הראשון לחודש יוני 2005, אנו נפרדים מרב-אלוף משה (בוגי) יעלון מפקדו השבעה-עשר של צה"ל. אדם לוחם ומפקד עתיר זכויות במאבק המתמשך על ביטחון עם ישראל. תקופת פיקודו תיזכר כתקופת עשייה רבה בכל תחומי העיסוק של צה"ל ובראשם התחום המבצעי. ההישגים המבצעיים יוצאי הדופן במסגרת הלחימה בטרור הם פרי הובלה שקולה, מקצועית ואחראית של רב-אלוף יעלון. בצד ההצלחות המבצעיות הוביל רב-אלוף יעלון את צה"ל בחשיבה מקורית, בבניין-הכוח, בשינויים רחבי הקף בהרכב סדר הכוחות של צה"ל ובגודלם, ברכת צה"ל תלווה אותו בדרכו.

רעַי, אנשי צבא הגנה לישראל בשרות סדיר ובמילואים. עוצמתו של צה"ל היא היסוד לקיומה של מדינת ישראל. אנו כוח המגן הניצב בפני חורשי רעה. כוחו ורוחו של צה"ל טמונים בכם, אנשי שירות הקבע, הקושרים את עתידם בשרות הצבאי לצד, משרתי החובה והמילואים. יכולות צה"ל נשענות על איכות אנושית, מקצועיות וטכנולוגיה מתקדמת, זאת לצד האמונה החזקה בצדקת דרכנו. הקפדה על ערכי צה"ל ועל רמה מוסרית גבוהה, יהודית ואוניברסלית, היא הבסיס לפעולתנו. שמירה על חייו וכבודו של האדם, בקרב ובאימונים היא ערך בסיסי אשר לאורו אנו מחנכים ופועלים.

פתיחות, ביקורת וחופש הבעת דעה הם הכרח בצבא החורט על דגלו קידמה וצורך בהתאמה מתמדת למציאות משתנה. בצידם מוטלת עלינו חובה מקצועית של משמעת בפעולה, בכל פעולה, בכל תחום.

בחמישים ושבע שנות קיומה הפכה מדינת ישראל לחזקה, פורחת ומשגשגת. בזכותכם, חיילי צה"ל, עמדנו באתגרי הביטחון, ניצחנו במלחמות והיכינו בטרור.

ייעודנו הוא מתן ביטחון למדינת ישראל ואזרחיה, זה גם החשוב בתפקידנו. בפנינו ניצבות משימות רבות ומורכבות, חשובות ודחופות, צבאיות ולאומיות. הקרובה שבהן היא מימוש החלטת ממשלת ישראל בדבר ההתנתקות. צה"ל יהא ערוך ונכון לבצעה. במועד הנדרש, ברגישות המתאימה ובנחישות. תוך הבנת כאבם של המפונים ובידיעה שיסודות המשטר הדמוקרטי נשענים על חובת הציות להחלטות הדרג המדיני וקבלת הכרעותיו. אנחנו דוחים את הקולות הנשמעים מעת לעת הקוראים לסרבנות ולמחאה אלימה, אלה אינם קולותינו. לא נהיה סובלניים לקריאות האלה.

הסיכונים והאיומים על מדינת ישראל, אלה הקיימים בפועל ואלה הנבנים, רחוקים וקרובים, תהא עוצמתם אשר תהיה, לא נעלמים מעינינו. שומה עלינו להיערך בכל עת ולכל תפנית אפשרית. צה"ל יימדד בראש ובראשונה במענה ובהצלחותיו המבצעיות. הניצחון ימשיך להיות נר לרגלינו בכל תחומי העשייה.

מדינת ישראל שילמה מחיר יקר במלחמה על עצמאותה ובשמירה המתמדת על קיומה וביטחונה. חללי צה"ל והנעדרים ציוו לנו את החובה ובצידה הזכות להמשיך את דרכם, דרכנו. דפי המורשת הרבים מספרים את סיפור גבורתם של חברינו שנפלו. ננצור את זכרם לעד ונחבק בחום את משפחותיהם.

מפקדי צה"ל וחייליו בשירות סדיר ובמילואים, יחד נוכל למשימות העומדות לפנינו. בחוכמה, בנחישות ובצניעות.


רב-אלוף דני חלוץ