מערכת את"צ

ערב טוב,

בתקיפה היום בלב הדאחייה בביירות, חיסלנו את אבראהים מחמד קביסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן מדויק קומה במבנה, בה הוא היה עם מפקדים נוספים ממערך הטילים של חיזבאללה.

לפחות שניים מהם חוסלו, ואנחנו עדין אומדים את תוצאות התקיפה.

קביסי היה מוקד ידע מרכזי להפעלת טילים, לרבות טילים מדויקים. הוא היה אחראי לשורה של פיגועים לשטח מדינת ישראל. בימים האחרונים היה אחראי על הירי לחיפה, כולל הירי הבוקר. אנחנו ממשיכים לגרוע את היכולות של חיזבאללה, ומתמקדים גם בחיסול המפקדים שמפעילים אותם.

היום נורו לעורף הישראלי כ-300 רקטות, ונפצעו 6 אזרחים וחיילים, רובם באורח קל. אני רוצה לציין שוב את ההתנהגות האחראית של אזרחי מדינת ישראל, בדגש לתושבי הצפון, זו התנהגות שמצילה חיים ומונעת הישגים לאויב. תמשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף ולנהוג באחריות.

חיזבאללה רצה לירות יותר היום, אנחנו מסכלים, תוקפים ומשבשים את התקיפות שלו.

ביממה האחרונה, אנחנו ממשיכים לחקור את התקיפה המשמעותית שביצענו אתמול, אנחנו מדייקים את התקיפות הבאות שלנו להמשך.

אני לא אפרט הערב אודות נתוני גריעת היכולות של חיזבאללה, אנחנו אוחזים בהם, לומדים אותם, מעמיקים בהם, אני לא אפרט את זה כדי לא לסכן את המודיעין שלנו ולא לתת תמונה לאויב ובהירות.

יש לנו עוד דרך לעשות, הגם שההישג הזה חשוב, צריך לזכור דבר אחד - לחיזבאללה יש עוד יכולות מסוגים שונים. התפקיד שלנו לטפל בכל אחת מהן, אבל קודם כל אנחנו מתמקדים ביכולות האסטרטגיות שלו, אלו שהסיכון שלהן לעורף הישראלי גדול יותר.

במהלך היום המשכנו לתקוף בדרום לבנון ובבקאע. חיזבאללה הפך את האזורים האלה למרחב לחימה.

אפשר לראות כאן בסרטונים תקיפות נוספות לעבר שלושה בתים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. ניתן לראות באופן ברור כי מתוך הבתים מתפוצצים טילים, טילים אשר משוגרים לכל עבר.

כאן למשל רואים מבנה בו הוסתרה משאית הנושאת משגר של רקטות בינוניות טווח. חיזבאללה מסתיר משאיות רבות כאלה בתוך בתים, אלו בתים שגרות בהם משפחות לבנוניות, וכך מעביר את אמצעי הלחימה בין המרחבים. באמצעות מודיעין מדויק, תקפנו את המבנה, והשמדנו את המשגר והרקטות.

אנחנו נמשיך להוציא ולהפיץ סרטונים כאלה בכל השפות בכל העולם להראות מה חיזבאללה עשה בעשרים שנים האחרונות, בפרויקט אדיר בו הוא הפך אלפי בתים של אזרחים בדרום לבנון, ולא רק בדרום לבנון, לבסיסי טרור והפך את דרום לבנון למרחב לחימה. הוא משתמש באוכלוסייה כמגן אנושי, ובכך הוא מסכן אותה וממשיך לסכן אותה.

לצד הלחימה בצפון, בעזה נלחמות כרגע שתי אוגדות מתמרנות שממשיכות לפרק את חמאס כל יום מסביב לשעון. היום בהערכת מצב של שר הביטחון, הרמטכ"ל, והאלוף ניצן אלון, הודגש כי השבת החטופים היא יעד מרכזי וכי מערכת הביטחון מחויבת למימושו ופועלת בכל המאמצים למימושו.

הצבנו מטרות חשובות, מטרות חשובות מאוד בתחילת המלחמה, מטרות שנוגעות גם לכלל הזירות ואנחנו פועלים ונמשיך לפעול בכל הכוח עד להשגתן.

שאלות ותשובות:

ש: לכמה זמן הציבור צריך להיערך מבחינת משך המערכה הזאת? ושאלה נוספת עד כמה להערכתך יכולת הירי של חיזבאללה נפגעה כתוצאה מתקיפות צה"ל?

ת: אנחנו נשאף שהמערכה תהיה קצרה ככל הניתן ולכן אנחנו תוקפים בעוצמה מאוד מאוד גדולה. לצד זאת, אנחנו צריכים להיות ערוכים גם לזה שזה ייקח יותר, באורך רוח, התפקיד שלנו בסופו של דבר הוא להשיג את מטרות המלחמה ולהשיב את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם ואנחנו צריכים לעמוד במשימה הזו.

לגבי היכולות של חיזבאללה, אני אמרתי - אני לא אתייחס לניתוח גריעת היכולות. הן גם מסוגים שונים. לא הכול אותו דבר, אנחנו מתמקדים ביכולות, קודם כל, החמורות לעורף הישראלי, זה מה שמעסיק אותנו ואסור לנו לתת תמונה נתונים ובהירות לאויב. הוא צריך להרגיש נרדף, לא בשליטה, שנגרעות לו היכולות, נלקחים ממנו המפקדים שמפעילים את היכולות האלה ושאנחנו ממשיכים כל יום לתקוף ולסכל את החוליות בשטח כדי להקטין את הירי.

ש: לאחר דברי רוה"מ נתניהו אתמול, האם גם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נמצא בבנק המטרות של חיל האוויר?

ת: אני לא מתייחס לזה לסוגיה הזו. אם בכל זאת שואלים, הרמטכ"ל נשאל את אותה שאלה בדיוק שלשום, והוא אמר שאף אדם בארגון טרור איננו חסין, אני חושב שזו תשובה בהירה מאוד.

ש: צה"ל מפגין יכולות אופרטיביות ומודיעין מרשימות מאוד בימים האחרונים בלבנון, תושבי הצפון שואלים את עצמם למה חיכו כמעט שנה לפעולה כזו? ושאלה שניה זה האם צה"ל הגדיר כעת את הזירה הצפונית כזירה ראשית ואת עזה כזירה משנית?

ת: אנחנו מתחילת המלחמה פועלים להשגת מטרות המלחמה. אנחנו פועלים בצפון בנחישות מ-8 באוקטובר שבו חיזבאללה התחיל לתקוף את מדינת ישראל. אנחנו פועלים בנחישות, עשינו הרבה מאוד דברים עד לימים האלה.

זה בוודאי נכון שהמבצע אתמול היה המבצע הגדול ביותר שעשינו, זה היה מבצע אווירי רחב היקף, מבוסס מודיעין, וזה נכון. אבל אנחנו כל הזמן הסתכלנו קדימה, הכנו תוכניות, השארנו אותן לדרג המדיני ואנחנו פועלים באופן שיטתי כדי להשיג את המטרה של השבת התושבים לצפון בביטחון ובשביל זה נעשה כל מה שצריך בשביל לממש אותה.

תודה רבה וערב טוב.