קול קורא להכשרת יזמות – מנוע לניצחון

המכללה הביטחונית לחדשנות יזמות והשתנות, בחטיבת השילו"ח שבאגף התכנון ובניין הכוח הרב״ז, פותחת מחזור שני להכשרת 'יזמות - מנוע לניצחון'. ההכשרה מכוונת להטמעת ערכי היזמות והחדשנות בקרב דרגי הפיקוד בצה"ל, ובמטרה לחזק את קהילת החדשנות הביטחונית. בוגרי/ות ההכשרה יוכלו: לחולל תהליכי שינוי ביחידותיהם, להוביל מיזם משלב הרעיון ועד לשלב האפיון המפורט, ולקבל הזדמנות להצטרף לקהילת היזמים הפנים ארגוניים בצה"ל.

28.04.22
רס"ן ד"ר דוד אלקחר, מפקד המכללה לחדשנות ויזמות

אודות ההכשרה

1.    אוכלוסיית היעד – מפקדים בדרג הסרן-רס"ן ונגדים בדרגת רס"ב-רנ"ג. הרישום פתוח גם לרמ"דים במשרד לבטחון פנים, משהב"ט, ומשרד ראה"מ.

2.    משך ההכשרה 15 מפגשים, המפגשים יתקיימו אחת לשבוע בימי רביעי; חלק מהמפגשים יתקיימו בבקרים, וחלקם האחר בשעות הערב. משך כל מפגש 3-4 שעות. פירוט מדוייק בסילאבוס המצורף.

3.    ההכשרה תתבצע בצורה היברידית – 3 מפגשים יתקיימו בצורה פרונטאלית (מפגש פתיחה, מפגש סדנאי, ומפגש סיכום) ושאר המפגשים יתקיימו בזום.

4.    בכל יחידת לימוד תועבר הרצאה מרתקת על ידי מומחה תוכן, מתוך האקו-סיסטם היזמי ישראלי, ובהמשך לה יתבצע עיבוד של החומר הנלמד בתוך קבוצת למידה.

5.    נושאים מרכזיים שיקבלו דגש במסגרת ההכשרה:

  • יזמות – מהו ה DNA היזמי, מהי יזמות, על ההקשר שבין יזמות לחדשנות, על תאוריות החדשנות, סוגי החדשנות ועוצמות החדשנות. על השמרנות, מתי נדרש להשתנות וכיצד מגדירים את ההשתנות הרצויה.
  • יזמות כמנוע לניצחון – על הגורמים המסייעים להטמעתה של חדשנות בתוך מערכת צבאית-לאומית, ועל חשיבותה של היזמות למערכת הביטחון כמנוע בדרך אל הניצחון וליצירת חוסן לאומי במדינת ישראל.  
  • היזם והצוות היזמי – על יזמים שפרצו את תודעת האפשר, על הקווים המאפיינים את דמותו של יזם, מה מניע אותו, איך הוא חושב וכיצד הוא פועל. על הצורך בפריצת תבניות חשיבה אל מול קיבעונות חשיבה, התמודדות עם אמונות מגבילות וכיצד ניתן לפרוץ אותם. על הצורך בהקמת צוותים יזמיים, אופן הרכבתם, ופעולה במסגרתם.
  • הטמעת השינוי – על קיבעונות תרבותיים וחסמים ארגוניים המייצרים קושי וחיכוך פנים ארגוני לתהליכי שינוי. על חשיבותה של תרבות מאפשרת שינוי, המעודדת יזמים לקום ולהוביל שינוי. כיצד להנהיג שינויים, כיצד להגביר בתוך הארגון את העוררות והמודעות לצורך בשינוי, ואיך לנטרל התנגדויות לשינויים. על מדידת פוטנציאל החדשנות של ארגונים, המהווה מדד להאצת תהליכי יזמות פנים ארגונית.
  • הנבטה שיטתית של מיזמים – על תהליך הנבטת מוצר או שירות, המכסה את שרשרת הערך המלאה משלב הצורך ועד לשלב האפיון, על תהליכי רעיונאות, חשיבה עיצובית, המצאתית ושיטתית, עיצוב חווית משתמש, על תפישת ה Minimal-Viable-Product  מתודת הDesign Sprint , עיצוב סיפור ההצלחה היזמי, קופי רייטינג, כתיבה שיווקית ופיצ'ינג.

6.    במסגרת ההכשרה יתנסו המשתתפים בפיצוח מודרך של פרוייקט יזמי סימולטיבי, ובהמשך לכך יקבלו הזדמנות לעבוד על פרוייקט יזמי, רלוונטי ליחידה ממנה הגיעו.

7.    תוצרי הפרוייקט היזמי יוצגו בפאנל משותף לחניכים ולפורום המפקדים המשלחים.

 

 

הגשת מועמדות תתבצע על פי ההנחיות שבקישור

מועד אחרון להגשת מועמדות 1/6/2022