ע"צ הדעת – המידעון החודשי של עולם הע"צים

גיליון מס' 28 - מאי 2021

26.11.21

עובדים יקרים,

  1. במהדורה הקודמת ניתן הסבר על חלק מהרכיבים אותם ניתן למצוא בחלק הנתונים הגולמיים בתלוש השכר. במהדורה זו נמשיך להסביר על רכיבים נוספים שניתן למצוא בחלק זה.
    • שכר משולב: רכיב זה מהווה את הבסיס לשכר עובדי צה"ל והוא נקבע על פי טבלאות שכר המורכבות מ 3 פרמטרים: דירוג, דרגה וותק. רכיב זה הינו פנסיוני ונכלל בשכר שעה רגיל ושכר שעה חילית.
    • תוספת גמולי השתלמות א' ו-ב': זהו רכיב משמעותי מאוד בשכר שיכול להגיע למאות שקלים בחודש, והכוח לקבל אותו הוא בידכם. זכאים לו עובדים שביצעו קורסים מקצועיים המוכרים על ידי האיגוד המקצועי אליו אתם שייכים. אזרחים עובדי צה"ל המדורגים באחד הדירוגים האקדמאים יזוכו בגמול אחד כנגד ביצוע 400 שעות קורסים (למעט דירוגים ייחודיים בעלי זכאות לגמול השתלמות אחוזי). אזרחים עובדי צה"ל המדורגים בדירוגים הלא אקדמאים יבצעו מספר שעות קורסים משתנה בהתאם לוותק אותו צברו בעבודתם. ניתן לצבור שני גמולים לכל היותר. רכיב זה מהווה את בסיס השכר, הינו פנסיוני ונכלל בשכר שעה רגילה וחילית. פרטים נוספים על נושא גמול השתלמות ניתן למצוא בהוראה 81-50 ו-32-13 לאוגדן מדיניות, ומול גופי ההסתדרות בהתאם לדירוג אליו אתם משויכים.
  2. עדכון קורונה מספר 13 -מדיניות יציאה לחו"ל: החל מתאריך 25/03/2021 עובדי צה"ל יוכלו לצאת לחו"ל במסגרת פרטית בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובכפוף לפקודות והוראות הצבא. פרטים נוספים על הנושא ניתן למצוא במסמך העדכון שהופץ בפרק 91 באוגדן מדיניות הצה"לי או לברר מול קצין האזרחים היחידתי.
  1. חגים ומועדים: החודש יחול חג השבועות בתאריך 16/05/2021. לידיעתכם עובדים הבוחרים לעבוד בערב החג ומועסקים 6 ימים בשבוע יועסקו 5 שעות בשכר של 7.5 שעות, ועובדים המועסקים 5 ימים בשבוע יועסקו 6 שעות בשכר של 8.5 שעות. כמו כן, ביום זה ניתן לממש את יום הבחירה השנתי העומד לרשותכם. ביום החג ה- 17/05/2021 יהיה יום חופשה על חשבון המערכת. לפרטים נוספים על נושא העסקה בערבי חג, חג, חופשות וימי בחירה ניתן למצוא בהוראות 80-20 , 40-02 ובמסמך מפת ימי עבודה ובחירה לשנת 2021 באוגדן המדיניות.
  2. מרכז תע"ץ מאחל לכל עובדי צה"ל חג שבועות שמח!
  3. עובדים יקרים, להזכירכם, המרכז לשירות העובדת עומד לשירותכם.