הוקמו שני גדודי "אחזקה אחרת"

לאור פרויקט "אחזקה אחרת", אשר מביא בשורה לצה"ל בתחום האחזקה ומאפשר מענה מהיר יותר מבעבר, הוקמו בשבועות האחרונים שני גדודים חדשים בצה"ל.

19.11.17
מערכת אתר צה"ל

בשבועות האחרונים נחנכו שני גדודי אחזקה חדשים. הקמת הגדודים בוצעה במסגרת תכנית "אחזקה אחרת" בהובלת חיל הטכנולוגיה והאחזקה באט"ל. 

גדודי האחזקה החדשים כפופים לאגד אחזקה ארצי. כל גדוד מחזיק בידע אחזקתי זהה, דבר שמאפשר ביצוע התיקונים הנדרשים באזור בהם הכלים נמצאים. השינוי מביא לשיפור מהפכני בזמינות המבצעית ולייעול תהליכים ומערכי אחזקה. 

"הגדודים אחראים על כשירות של מגוון כלים - החל מעולם האופטיקה והנשק דרך רכבים ונגמ"שים ועד כלל סוגי הטנקים", סיפר סא"ל מיכאל בסין, מג"ד גדוד ערבה. "בזכות השינוי, מתאפשרת זמינות גבוהה יותר של הכלים גם בשגרה וגם החירום. בזכות הטכנולוגיה והשינוי בצורת העבודה, כיום גדוד שנלחם מעבר לקווי האויב יכול במקרים רבים לתקן את התקלות במקום ולהמשיך בפעילותו המבצעית".

בנוסף להקמת הגדודים, נפתח גם מרכז אחזקה גדול בשיזפון. "במרכז אנו מבצעים את הטיפולים היזומים של הכלים, תוך שמירה על הכשירות", מדגיש סא"ל בסין.

לצד גדוד הערבה, הוקם גדוד הנגב. "אנו חיילי ומפקדי גדוד הנגב, נמלא אחר משימתנו להבטיח את זמינות האמל"ח של צבא היבשה, ונבצע זאת בנחישות, אמינות וללא פשרות", אמר סא"ל ישראל שפרלינג, מפקד הגדוד, בטקס ההקמה. "אנו נתכונן במלוא המרץ ליום הפקודה. מדד העצמה שלנו הוא ביכולת שלנו להיענות לאתגר כאשר הוא מופיע, לאתגר בשגרה ובשעת חירום בכל מקום ובכל זמן".

"זו שעתם של גיבורי האחזקה, זו שעתם של מפקדי וחיילי גדוד הנגב, זאת השעה שלנו", סיכם סא"ל שפרלינג.