ערב מורשת לאגד 653

אתמול (רביעי) התקיים ערב מורשת לאגד אחזקה 653 בהיכל התרבות בבאר שבע, במסגרתו סיכמו את תקופת האגד בתצורתו הנוכחית, רגע לפני מיזוגו עם אגדי האחזקה של פיקוד הצפון והמרכז לאגד אחזקה ארצי.

30.11.17
מערכת אתר צה"ל

תחת האגד המרכזי יפעלו חמישה גדודי אחזקה מרחביים. כל גדוד מחזיק בידע אחזקתי זהה, דבר המאפשר ביצוע של התיקונים הנדרשים באזור בהם הכלים נמצאים. השינוי מביא לשיפור מהפכני בזמינות המבצעית ולייעול תהליכים ומערכי אחזקה .

השינוי נעשה כחלק מפרויקט ״אחזקה אחרת״, אשר מביא איתו בשורה חדשה לצה״ל, ומאפשר מענה מהיר יותר מבעבר בהובלת חיל הטנ״א (חיל הטכנולוגיה והאחזקה) באט״ל.

"אין זו פרידה, אלא התחלה חדשה", אמר מפקד אגד 653, אל״ם ליאור פרי אמר בטקס, "שכן, גדודי האחזקה הפרוסים במרחב ימשיכו לתמוך, לתת מענה ולספק את האחזקה הנדרשת לשמירה על בטחון תושבי הדרום. כמו כן, הם ימשיכו להיות שותפים להישגים פורצי דרך גם בעתיד.״

״ברבות השנים צבר האגד, על סדנאותיו, לא מעט סיפורי גבורה", קבע קצין טכנולוגיה ואחזקה ראשי, תא״ל מישל ינקו, "אנשיו נטלו חלק משמעותי בכל מערכות ישראל והביאו גאווה רבה לחיל בפרט ולצה״ל בכלל״.

בתחילת הערב, התקיים מפגש רעים בו נפגשו מפקד האגד, אל״ם ליאור פרי יחד עם מפקדי העבר משנת 1961 ועד היום, פורשי האגד לדורותיהם והקצינים והנגדים המשרתים באגד כיום, ולאחר מכן, התקיים טקס בראשות קטנא״ר, תא״ל מישל ינקו ובהשתתפות המשפחות השכולות של אגד 653.

במהלך הטקס הוקרנו סרטונים שתיארו את המורשת המפוארת של האגד והוקדש זמן להנצחת חללי היחידה. כמו כן, שולבו קטעים אומנותיים בהם השתתפו ילדיהם של משרתים באגד בהווה ולהקת פיקוד הדרום. לבסוף, קציני האגד שרו את המנון האגד בהתרגשות על הבמה.