לראשונה תוכלו לזמן תור לרופא צבאי ולקבל את תוצאות הבדיקות - דרך הנייד שלכם

גם אם את החוגר אולי לא תגזרו בקרוב, מהמסמכים הרפואיים המודפסים שלכם אתם כבר יכולים להיפרד. פורטל "מקול הלב" החדש, שנפתח באזור האישי באתר צה"ל, הופך מעכשיו את שירותי הרפואה הצבאית שלכם לנגישים מתמיד. אז איך משתמשים באתר? ומה בדיוק הוא מכיל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני התור הבא שלכם לרופא

12.09.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

 

בימים אלו עולה לאוויר פורטל חדש לגמרי מטעם מוקד "מקול הלב" של חיל הרפואה באתר צה"ל. המוקד, שתכליתו להעניק למשרתים את הגישה הנוחה ביותר לכלל השירותים הרפואיים, מאפשר דרך חדשנית ומהפכנית שתרכז מעתה את כל שתצטרכו במקום אחד - האזור האישי.

הפורטל מספק מענה נרחב לכלל אוכלוסיית משרתי החובה והקבע, ביניהם הצגת תוצאות בדיקות מעבדה, מלב"ת (מרכז לבדיקות תקופתיות) דימות, אסמכתאות תקציביות למיניהן והגשת פניות לזימון ולביטול תורים.

לצד מידע טכני והכרחי, כמו שעות פתיחה של מרפאות, הודעות שוטפות ואף חוברת הזכויות הרפואיות שמופיעות בפורטל, הוא מציע "פטורים אלקטרוניים". מעתה, אם שוטר צבאי ידרוש מכם להציג את פטור הזקן שלכם או פטור רפואי אחר, במקום להציג דף מקומט או להסתכן בשכחת הפטור בבית, תוכלו להיכנס לפורטל ולהציג את הפטור דרך הטלפון הנייד שלכם בפשטות וביעילות או להדפיס מחדש.

אם אבד לכם המסמך המקורי של טופס ימי המחלה להם אתם זכאים, גם לכך יש מענה. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאזור האישי, לאתר את המסמך המתבקש, להדפיסו ולהחתים רופא.

השינוי הנוכחי מתווסף לשרשרת ארוכה של פעולות שנעשות באופן עקבי בחיל הרפואה במטרה לשפר את השירות. "חיל הרפואה הוביל מהלכים רבים בשנה האחרונה לשיפור השירות הרפואי", מספר מפקד שירותי הרפואה, אל"ם פרופסור אלון גלזברג, "רק לפני מספר שבועות חנכנו בהצלחה את שירות זימון התורים באמצעות SMS, זאת לאחר קיצור זמני ההמתנה למוקד הטלפוני של מ'קול הלב', פתיחת תורים נוספים לרופאים מומחים, וחיזוק המענה הרפואי במרפאות מרוחקות ובמרפאות 'ביקורופא'".

גם המעבר לרשת אזרחית הינו צעד מכונן, שעתיד להקל על חיילי צה"ל . לפי מפקד המשר"פ (מרכז שירותי רפואה), מדובר באבן דרך אחת מתוך תהליך ארוך שעוד עתיד להימשך.

"אנחנו מביטים קדימה", מסכם אל"ם פרופסור גלזברג, "הקמת הפורטל היא ללא ספק משמעותית. אנחנו נמשיך לפעול כדי להעניק את המעטפת המיטבית לחיילי החובה ולמשרתי הקבע בצה"ל".