כנס זכויות החיילים הגדול של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה

שבוע שעבר התקיים בקריית ההדרכה שבנגב כנס בנושא זכויות החיילים והטיפול בהם בהובלת מחלקת לוגיסטיקה ז"י באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וזרוע היבשה. הכנס נעשה בראשות ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק.

09.07.18
מערכת אתר צה"ל

באירוע התכנסו למעלה מ-2,000 מפקדים החל מדרג מג״ד ועד לקציני לוגיסטיקה, רפואה , אחזקה ומשאבי אנוש, זאת על מנת ללמוד על השינויים המשמעותיים שקרו בשנה האחרונה בתחום תנאי השירות לחיילים.

חלק מהשינויים המהותיים כללו את "מהפכת המענה השלם לחייל" של מרכז הציוד, המערכת החדשנית ״הובלה בכף יד״, מהפכת המזון בצה"ל, שיפור המענה הרפואי ודברים נוספים.

מטרת היום הייתה היכרות עם כלל הכלים למתן מענה מיטבי לחייל, וכללה, בין היתר, הרצאות על המענה השלם לחייל בתחום המזון, תחום הציוד והלוגיסטיקה ואף שיפור התשתיות במחנות האימונים במסגרת פרויקט "17-17".

לצד זאת בוצע סיור ותצוגת תכלית של המרכזים השונים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בה היה ניתן למצוא את עמדת ״המענה השלם לחייל״, שכללה אמצעים לסיוע לחימה שמקבל הלוחם עם סיום המסלול המתקדם, את מדי הלוחמים החדשים ואת סיכת לוחם החוד שהושקה לאחרונה.

עמדה נוספת הייתה עמדת מערך המזון ובה, מלבד חשיפת מדי השף החדשים, הוצג אזור המזון הטבעוני, שנותן מענה למספר חיילים הולך וגדל. בין השאר, ניידת פיזיותרפיה וניידת רפואת שיניים חנו במתחם בנוסף לעמדה להכרת מערכת ה- "הובלה בכף יד" החדשה, עמדת בטיחות בנהיגה, בטיחות באש ועמדות נוספות שמטרתן לאפשר למפקדים לדאוג שתנאי השירות של החיילים שלהם יהיו טובים ובטוחים ככל האפשר.

"הכנס הזה עסק בשגרה, אך השגרה מעידה על המוכנות לחירום", מסכם בדבריו ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן, "סל הכלים שיש היום לצה״ל ולמפקדים הוא רחב לאין ארוך. אנחנו מנגישים את הכל אליכם, המפקדים, כי רווחת החייל היא תפקידכם. זכרו, האנשים שלנו תמיד יעמדו לנגד ענינו בכל משימה".