מנות השף מגיעות לחדר האוכל הצה"לי. יצאנו לטעום

נודלס, המבורגרים קטנים ומטבלים מיוחדים - את המנות השונות האלה הופתעו לגלות משרתי החטיבה המרחבית 417 בחדר האוכל שלהם. צוות המטבח הנרגש הכין את המטעמים המיוחדים לצד השף קובי מזרחי, יו"ר ארגון השפים, שהגיע כדי ללמד את השפים הצעירים כיצד לשדרג את האוכל בבסיס גם עם חומרי הגלם הנגישים בצבא, ולהגיש לחיילים מנות עם טעם של עוד

25.02.18
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

מאות חיילי חטמ"ר 417 (הבקעה) זכו בשבוע שעבר לטעום ארוחת שף חגיגית שהכין להם צוות המטבח. את המנות המיוחדות למדו הטבחים מהשף קובי מזרחי, יו"ר איגוד השפים, כחלק מפרויקט "שף צעיר" של מערך המזון החדש. 

"השף קובי הרכיב תפריט ריאלי המותאם למצרכים שיש במטבח, ונתן לנו המון רעיונות חדשים", שיתף רב"ט יהונתן (יוני) גור, אחד הטבחים במטבח החטמ"ר, "הוא הראה לנו איך לקחת את האוכל של הצבא ולהעלות אותו ברמה. למדנו טכניקות טובות וקיבלנו עצות שימושיות, שאנחנו כבר מחכים ליישם".

"באופן אישי", מוסיף רב"ט גור, "היה לי חשוב לשאול את השף איך לקצר את זמן הבישול, אני מרגיש שזאת הדרך שלי לייעל את העבודה ולשרת בצורה טובה יותר את החיילים בחטמ"ר. אני מקווה שתמיד אוכל להגיש לחיילים שלנו את האוכל הכי טוב שיש".

במסגרת היום למדו חברי צוות המטבח להכין לחיילים מגוון מנות חדשות, ועברו סדנאות שונות כגון סדנת אפייה, סדנת צלחותים וסדנה שהתרכזה בטכניקות חדשות. "זה היה יום מדהים, מעשיר ומאוד מקצועי", אמר בסיפוק רס"ל יוסף גדיף, רס"ר המטבח של החטמ"ר. 

היום המיוחד התקיים כחלק מפרויקט "שף צעיר", במסגרתו אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מכשיר חיילים להפוך לטבחים, מאפשר להם שירות משמעותי בצה"ל ומעניק להם מקצוע וניסיון. עם סיום הכשרת החיילים בבה"ד 6, שם הם מכירים את נהלי הצבא בתחום המזון, השפים הצעירים משובצים במוצבים, נותנים מענה ישירות ללוחמים וזוכים לשירות צבאי מאתגר ומשמעותי. במהלך שירותם הצבאי הם עוברים חניכה עם שפים מובילים מהמשק האזרחי שמלמדים אותם שיטות בישול ומתכונים חדשים ומגוונים.

מי שיזם את הפרויקט הוא מערך המזון אשר נחנך לאחרונה. זהו גוף אחד, שלם וייחודי, אומרים באט"ל, האחראי על כלל תחומי המזון בצה"ל. הוא מהווה כתובת נגישה, שמטרתה לעמוד בכל הדרישות ולספק מענה איכותי, טעים ומזין לחיילי צה"ל.

"הפרויקט מאוד חשוב כי אנחנו תמיד שואפים להעלות את סטנדרט האוכל בצבא", הסביר רס"ל גדיף, "פתאום בא בן אדם חיצוני שמוציא את הטבחים משגרת היום ומאפשר להם להתפתח".