מפגש רעים ושותפים של תכניות הקד"ץ

ביום שלישי ה-22 במאי, התקיים במש"א (מרכז שיקום ואחזקה) מפגש רעים ושותפים של התכניות הקדם צבאיות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. המשתתפים כללו נציגים בכירים של משרד החינוך, משרד העבודה והרווחה, מנכ"לי וסמנכ"לי רשתות החינוך, מנהלי מכללות ובתי ספר בלמעלה מ-140 בתי ספר של תכניות הקדם צבאיות של זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה

27.05.18
מערכת אתר צה"ל

המפגש התקיים בראשות קצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי, תת אלוף מישל ינקו, רמ"ח (ראש מחלקה) תוא"ם (תכנון, ארגון ומשאבי אנוש), אלוף משנה עופר כהן קלף, רמ"ח תקיפה ואיסוף, אל"ם יניב אביטן ומפקד המכללה הטכנו-לוגיסטית, סגן אלוף רן דהן.

הכנס כלל הרצאות רבות ואף דוכנים בהן הוצגו חלק מהפרויקטים של התלמידים והסטודנטים בתכנית. אחד הפרויקטים שהוצג היה של התלמידים אלי כחלון ודוד גנגור ממכללת אורט הרמלין נתניה, אשר בנו מערכת ביו פידבק שתפקידה למדוד ערכים פיזיולוגיים כמו: דופק, מוליכות, טמפרטורת הגוף ואת גלי המוח, אשר כל אלה משקפים את המצב הפיזי והנפשי של הנבדק. "התכנסות זו היא אירוע יוצא דופן שמציין שיתוף פעולה לחיזוק החינוך הטכנולוגי במדינת ישראל. לנוכחות שלכם כאן יש חשיבות אסטרטגית בעבור אנשי חיל הטכנולוגיה והאחזקה ובעבורי, אני מודה לכולם על כך", אמר תת אלוף ינקו.

עוד אמר כי - "אני רואה בפגש זה חשיבות ומשימה לאומית לחיזוק החינוך הטכנולוגי במדינת ישראל. חיל הטכנולוגיה והאחזקה יהווה גשר ויוביל לקידום החינוך הטכנולוגי".

את הכנס פתח מפקד מגמת הפעלת תכניות הקד"ץ, רב סרן רפי קורנז במילים הבאות - "התכנסנו כאן היום לכנס שותפים, שותפים לדרך ארוכה, המביאים לכדי מימוש את החזון הטכנולוגי של מדינת ישראל, משלב הלמידה בבתי הספר ובמכללות הטכנולוגיות במדינה, דרך שירות משמעותי במקצועות טכנולוגיים בצבא ההגנה לישראל בכלל ובאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפרט. תוך מימוש הפוטנציאל הנלמד בבתי הספר והניסיון הנרכש במהלך השירות הצבאי, כל זאת לקראת המשך לימודים טכנולוגיים ותארי הנדסה והשמה בתעשייה הישראלית על כל תחומיה ואפשרויותיה".

"שותפים המביאים לכדי מימוש את החזון הטכנולוגי של מדינת ישראל":

בכנס פגשנו את משה עוזיאל, מנהל המכללה הטכנולוגית אמי"ת פתח תקווה. משה הוא בוגר חיל הטנ"א, אשר שירת 13 שנים. הוא התחיל בתכנית יעד כשוחר וסיים את שירותו כמפקד מגמת אוטוטרוניקה בבה"ד 20, כיום הוא משרת כאיש מילואים כמפקד פלוגה קדמית באוגדה 162. "היה לי שירות משמעותי לאור הצורך להחזיר בחזרה לחיל שגידל והעניק לי כל כך הרבה. היום הקשר שלנו עם החיל חזק. אנחנו משלבים מכינה קדם צבאית למנהיגות טכנולוגית עם הנדסאי רכב. 85% מהמחזור מתגייס לחיל הטנ"א כמאבחני מערכות רכב".

"הכנס היה מאוד חשוב ועוצמתי":

בכנס הועברו תכנים שונים כמו סיכום התהליכים המרכזיים בחיל ובמערך הקד"ץ, חדשנות טכנולוגית בצה"ל ואף הרצאה על האדם הגלובלי. בסיום היום עברו המשתתפים סיור במפעלי המש"א וארוחת צהריים חגיגית.

סיור במש"א:

אחד הנושאים העיקריים עליהם דיברו במהלך הכנס הוא הצורך ללמד ולהעשיר את התלמידים "לא כמשימה רק של צה"ל אלא כמשימה לאומית" אמר רמ"ח תוא"ם, "משימה שמטרתה השתלבות בתעשייה הישראלית, הרחבת משק העבודה והעצמת התלמידים תוך דאגה להעלאת כמות הלומדים בחינוך הטכנולוגיה ולחברה הישראלית".