החטיף הצה"לי החדש שכל לוחם חייב להכיר

מה אם היו אומרים לכם שבצה"ל פיתחו חטיף מבצעי ששורד אפילו את החום המאתגר של הקיץ הישראלי? כזה שמכיל בתוכו מספיק וחלבונים ערכים תזונתיים כדי לספק לכם אנרגיה ליממה שלמה? הפיתוח האחרון בתחום המזון הצבאי באגף הטכנולוגיה והלוגיסיטיקה מאפשר ללוחמים בשטח לרוץ, לקפוץ ולהתגלגל כאשר בכיסם פצצת אנרגיה אמידה במיוחד. אז במה בדיוק מדובר ומי הראשונים לנסות אותו? הפרטים כאן

20.06.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

מהו טעמו של כוח מתפרץ? יכול להיות שהתשובה לכך היא שוקולד או חמאת בוטנים - שני הטעמים הנבחרים של חטיף האנרגיה הצבאי הראשון שפותח לאחרונה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושנוסה השבוע בתרגיל הרב-זרועי.

כן, קראתם נכון. בצה"ל עמלו זה זמן רב על פיתוחו של מאכל ייחודי שתכליתו לאפשר ללוחמים בשטח לחזק את כוחותיהם בכל נקודה - וללא צורך להמתין לאספקה.

בזמן אימון, תרגיל או לחימה, הלוחמים מצויים במאמץ פיזי מוגבר, ולא פעם אספקת מוצרי מזון עתירים באנרגיה מהווה אתגר. כאן בדיוק נכנס לתמונה ה-"Soldier Fuel", או "דלק ללוחמים" בתרגום חופשי. מדובר בחטיף, שעל פניו נראה סטנדרטי אך למעשה מכיל אנרגיה ורמת חלבון גבוהה - שתסייע לתפקוד השוטף של הלוחם במשך יממה מבלי שיזדקק לסוג אחר של מזון.

"כל חטיף מכיל 10 גרם חלבון ושוקל 60 גרם, והיחס בין הפחמימות לחלבון המצויים בו - מאפשר פעילות עצימה של הלוחמים בתנאי שטח, ותוך כדי תנועה", מסבירה רע"ן טכנולוגיות מזון באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, סא"ל ביאנה ביידר. "החטיף אמיד בטמפרטורה של עד 55 מעלות כדי שלא יימס בכיס הלוחם, ובשביל למנוע את התפוררותו בתרמיל החייל, הענקנו לו מרקם גמיש ודחוס".

"שמונה חטיפים ללוחם מהווים כמות השווה לתזונה של יממה", מציינת סא"ל ביידר. "אנחנו מנסים אותו כעת בקרב הלוחמים שמתרגלים בימים אלה ברחבי הצבא ועד כה התגובות אכן חיוביות. פיתוח של עוד פריטי מזון בעלי רמת שרידות גבוהה, אריזות אווריריות וטכנולוגיות שימור מזון נמצאים בראש מעייננו וכך נמשיך לעשות גם בעתיד כדי לסייע ללוחמים לבצע את משימתם באופן הטוב ביותר".