טור ראש אט"ל - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

08.05.19
מערכת אתר צה"ל

כבר שלושה עשורים בהם אני לובש מדי צה״ל, שלושה עשורים בהם קול הצפירה מידי שנה מפלח את הלב. שוב אותה צביטה, שוב אותו הגעגוע שלא מתקהה, געגוע הצרוב בי כמו צלקת פנימית שמשתקפת בתמונת הראי של עצמי.

בכל שנה אנו עומדים אל מול האבנים עליהן חקוקים השמות - אבנים חסרות נשמה הטומנות בתוכן עולם שלם ומלואו.
אנו עומדים בראש מורם, אך עם לב כואב וזיכרון שאינו מרפה, לצד הפנים המוכרות המספרות את הסיפור ומציפות את החוויה, את הקרב, את האדם.

הפנים שלהם בתמונה יישארו צעירות וכך אני אזכור אותם, את אלו שהזמן עבורם עמד מלכת. ואנחנו, החברים, המשפחה, בני ובנות הזוג - מתבגרים ומזדקנים. ילדים חדשים מצטרפים, מנסים לחבר את הסיפור שמאחורי הפנים, מסרבים להאמין שאפשר פשוט להעלם מן העולם בגיל כל כך צעיר, כמהים להתחבר לתחושת הכאב והזיכרון המציפה אותנו.

לא במקרה ניצבים זה לצד זה יום הזיכרון לחללי צה״ל ויום העצמאות למדינת ישראל, כאילו שבאו להזכיר לנו את נסיבותיו של הכאב - התגשמות חלומו של העם היהודי, הקמתה של מדינת ישראל וההבטחה כי לנצח נהיה ״עם חופשי בארצנו״.

כמוני, גם חבריי, פקודיי ומפקדיי אשר לחמו איתי כתף אל כתף ואינם עומדים לצידי היום, ידעו כי יש מחיר לקיום שלנו כאן, ואנחנו נכונים לשלם אותו. זו האחריות מונחת על כתפינו כעת, אין לנו ארץ אחרת - ועל זו שיש לנו, בהחלט שווה להלחם.

בשנה החולפת ואף בימים האחרונים, נדרשנו שוב לעמוד בפני אויבנו - גם הפעם, פעלו מפקדינו וחיילנו בנחישות ובעוצמה על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל. לדאבוני, בימים אלו, נגבה מאיתנו מחיר דמים כואב וכבד והתרחבה משפחת השכול. התהפוכות התכופות בסביבתנו מעידות כי מלאכת ביסוסה של מדינת ישראל כמדינה חופשית ועצמאית עוד לא תמו. עוד ארוכה הדרך והיא מחייבת.

צה״ל ימשיך לפעול לילות כימים למען בטחונה של מדינת ישראל - נעמוד יחד, איתנים נוכח כל מבקשי רעתנו ונאפשר למדינת ישראל ולתושביה המשך שגשוג וצמיחה.

אלוף איציק תורג'מן, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.