טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבסיס ההחסנה בצריפין

02.05.19
מערכת אתר צה"ל

טקס לכבוד יום השואה התקיים היום (חמישי) בבסיס ההחסנה בצריפין בראשות מפקד המצל"ח, אל"ם אלכס מלייב. באירוע השתתפו חיילים, ע"צים וקצינים מהבסיס וממפקדת המצל"ח ובנוסף כ-50 ניצולי שואה מקבוצת קפה אירופה חולון ובית הספר אורט צריפין המאומץ על ידי הבה"ח.

הגברת לילי פוזנר, רכזת קפה אירופה אמרה: "אתם, החיילים בצה"ל, מעניקים לשורדי השואה חום ואהבה ומה שאנחנו רואים היום הוא הניצחון שלו, יש לנו צבא גדול וחזק. שורדי השואה הקימו את המדינה ואתם החיילים הממשיכים שלהם. תודה לכם על ההזדמנות להיות כאן."

אל"ם אלכס מלייב, מפקד המצל"ח הוסיף: "זהו לא יום פשוט עבור אף אחד מאיתנו. כנראה שלעולם לא נוכל לתפוס את מה שקרה בשואה. אנחנו נזכרים בעצב ומנסים להסתכל על העיניים שלכם, ניצולי השואה, ולדעת שאנחנו כאן בשבילכם. חברי מועדון קפה אירופה, תודה רבה על הזכות להבין אולי רק קצת את מה שקרה, לחוש אתכם ביחד את הזוועה אך גם לחוש את התקווה לעתיד טוב יותר."

זוהי השנה השנייה שפרויקט "צועדים ביחד" מתקיים. הפרויקט אשר מובל על ידי אל"ם מלייב נעשה בשיתוף עם מועדוני קפה אירופה בארץ ובמסגרתו מגיעים ניצולי השואה לבסיסים שונים ועורכים טקס יחד עם החיילים ולאחר מכן מסיירים בבסיס ולומדים על הנעשה באותו מקום. השנה השתתפו כבר שלושה מועדונים בשלושה בסיסים שונים: בחט"ל בתל השומר, בבה"ח צריפין ובחיל הים.

"בשנה שעברה הבנו את העוצמה של הפרוייקט," סיפר אל"ם מלייב. "הניצולים מסתכלים לך בעיניים ופתאום זה נהיה אמיתי. החיבור הזה משפיע רבות גם על החיילים והקצינים."

לאלכס מלייב עצמו יש גם חיבור מעט שונה לשואה - שני דודים של אימו היו שבויי מלחמה רוסים במחנות שהקימו הנאצים. רק אחרי שהדודים נפטרו סיפרו למשפחה שהם כמעט נהרגו באותם זמנים אך הם שרדו ושניהם הגיעו לארץ בשנות ה-90. השנה הוא אף משתתף בפרויקט "פרח לניצול".

בנוסף, אחותו מאמצת ניצולת שואה כבר שלוש שנים ובשנה שעברה הם אפילו עשו אצלה זיכרון בסלון. "זה היה מאוד מרגש," הוא סיפר. "אין ספק שזה רגע מאוד מיוחד".