קריית ההדרכה לא הסתפקה בפורימון פשוט - ככה נראו החגיגות

בשבוע האחרון, קריית ההדרכה נצבעה שלל צבעים זרחניים והתמלאה פירורי אוזני המן, בעוד כל אחד מהבה"דים שתחתיה החליט לציין את חג הפורים בדרך משלו. אז מה היה נושא הפורימון של בה"ד 20? למה התחפשו בבה"ד הלוגיסטיקה? ואיך אמן חושים קשור לכל העניין? קבלו הצצה קטנה, לאירוע גדול

21.03.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

חג פורים הגיע, ואיתו שרשרת החגיגות שסחפה כמעט כל בסיס ברחבי הארץ. אחד מאותם בסיסים, המזוהה בדרך כלל בתקופה זו עם ה"עדלאידע" המפורסמת שמתקיימת בו מדי שנה, הוא קריית ההדרכה שבנגב - רק שהפעם, הובילו בבסיס קונספט מעט שונה בשביל החג העליז. 

כל אחד מהבה"דים לקח על עצמו להרים טקס או אירוע משל עצמו עם קונספט שנבחר, והותאם במיוחד לאוכלוסיות המשרתות בו. ככל שהתקרב בוא החג, ניתן היה לראות כיצד רחבות המסדרים וכיתות הלימוד נצבעות ומתמלאות בכל טוב. כעת, שמענו מכל בה"ד מה הטוויסט המיוחד שהביאו לחג הצבעוני ביותר בשנה.

בה"ד 6 - בית הספר למקצועות הלוגיסטיקה 

"בבית הספר למקצועות הלוגיסטיקה התקיימו כמה וכמה פעילויות לכבוד החג", מגלה סגן ניתאי ווינסוחר, קצינת חינוך בבה"ד, "קודם כל, קיימנו חידון פורים נושא פרסים לכלל הבה"ד. שלושת המקומות הראשונים בתחרות זכו בשלל פרסים שנעו החל מערב גיבוש, דרך פיצות ועד לגאדג'טים נחמדים, והכל ברוח החג".

"וכמובן", היא מודה בחיוך, "לא יכולנו להתעלם מן המסורות המקובלות של תחרות תחפושות והחלפת משלוחי מנות. כל אחד קיבל פתק והיה צריך לנחש ממי הגיע המשלוח. זאת הייתה ממש הזדמנות ליהנות מרוח החג ולציין אותו בצורה שתתאים לאופי הבה"ד. מרגישים את ההשפעה של זה על החיילים וזה משמח לראות".

בה"ד 20 - בית הספר למקצועות הטכנולוגיה והאחזקה

בינתיים, בעברו האחר של הבסיס, חיל הטנ"א ערך פורימון מיוחד משל עצמו, עליו סיפרה בהתרגשות סגן נועה זילברשטיין, קצינת החינוך של בה"ד 20: "חג הפורים שלנו היה בסימן חדשנות. כל מגמה הייתה אחראית להעלות הצגה בנושא מסוים ולהתחפש בהתאמה. ההשקעה הייתה בשמיים - שילבו מצגות, בדיחות, סרטונים ואפילו משחק ייחודי שיצר הסגל".

"היה כיבוד ברמה גבוהה מאוד ומסיבת ריקודים עם מוזיקה מעולה", היא נזכרת בחיוך. "אחת התחפושות הכי מקוריות בעיני הייתה מגמה שהתעטפה בסרטים והחליטה שהם 'חיים בסרט'. היו תגובות ממש טובות, וזה אפשר לחיילים לזכור שגם בצבא אפשר לדעת לקחת נשימה בין לבין וליצור דברים כאלה לגמרי בעצמם".

בה"ד 11 - בית הספר למקצועות משאבי האנוש

סג"ם עומרי בן אבו, קצינת החינוך של בה"ד 11 של חיל משאבי האנוש, מתארת ערב פורים לא שגרתי, שבשיאו הגיע אורח חוץ מעט משונה להרים את האווירה: "אחרי קבלת פנים קצרה הכנסנו את כל החיילים לאולם, בו חיכה להם אמן חושים צבאי", היא נזכרת וצוחקת, "הוא הדגים קסמים, תרגילי טלפתיה וזריזות ידיים שהיו מרתקים וכיפיים לצפייה".

"לאחר מכן המשכנו לתחרות התחפושות שהדגש בה היה 'גיבורים'", ממשיכה לתאר סג"ם בן אבו. "כל אחד ממש לקח את זה למקום אחר, בין אם זה הרס"רים שהתחפשו ל'גיבורי משמעת וסדר' או ענף שבחר להתחפש לסגל הפיקודי בבה"ד, היצירתיות שיחקה תפקיד רציני. זה היה אירוע מגבש שיצר חיבור אמיתי בין חלקים שונים בבה"ד".

מפקדת קריית ההדרכה

לא יכולנו שלא לשים לב להפקה שקרתה ממש בכניסה לקרייה, אצל מפקדת הבסיס, בה השתתפו לא פחות מ-350 חיילים ואפילו מפקד קריית ההדרכה הראה את נוכחותו. "עשינו תחרות תחפושות בה הרע"נים ומפקד קריית ההדרכה שפטו והבאנו מופע מיוחד", מעידה סגן קצינת החינוך של המפקדה, סגן נועה שטיינברגר, "פשוט היה כיף אחד גדול להיות חלק מזה, החל מעמדות הכיבוד ועד להופעתם של הלהקה הצבאית".

"קריית ההדרכה דוחפת ומפתחת אנשים לקחת יוזמה, וזה מדהים לראות איך גם באירועים חברתיים זו עדיין תכונה שניכרת", מסכם רמ"ד חינוך בקריית ההדרכה, אע"צ יותם רגב, "כל בה"ד הביא לידי ביטוי את האופי שלו ויצר את זה בעצמו לחלוטין".

"אני מאמין שלגיבוש והווי יש חלק אינטגרלי בעיצוב הזהות של החייל", הוא מסביר, "ושאירוע כמו מסיבת פורים הוא בעל השפעה עצומה בתחום. אני מקווה שהצלחנו להעלות חיוך על פני החיילים ומאחל חג שמח לכלל המשרתים".