איגרת ראש אט"ל לקראת תחילת מבצע חיסוני הקורונה

23.12.20
מערכת אתר צה"ל

מפקדים,
מזה קרוב לשנה נלחם צה"ל בחזית נוספת, משמעותית ובעלת השפעה על שגרת הפעילות של צה"ל – חזית ההתמודדות עם נגיף קורונה. השבוע, החלה מדינת ישראל להילחם בחזית זו במסגרת מבצע "לתת כתף". בהתאמה, ביום ב' הקרוב, יחל המבצע הצבאי לחיסון מפקדי צה"ל וחייליו כנגד הנגיף. מבצע החיסונים הצה"לי הינו בעל חשיבות רבה – הן לשמירת הכשירות המבצעית והרציפות התפקודית של צה"ל והן לשמירה על בריאות משרתי צה"ל ובני משפחותיהם. מבצע החיסונים הינו מבצע רפואי-לוגיסטי מורכב ביותר אשר תוכנן בקפידה, בתנאים המחמירים ביותר על מנת להעניק לכלל המשרתים את הטיפול הרפואי הנדרש בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

אנו מודעים לדעות השונות הקיימות בחברה הישראלית ובעולם כלפי חיסונים וכלפי החיסון נגד נגיף קורונה בפרט, חשוב לנו שתדעו כי החיסון הניתן נבחן על עשרות אלפי אנשים בגילאים שונים ונמצא כי יעילותו גבוהה – כ-95% לאחר קבלת שתי מנות החיסון. נוסף על כך, כלל המידע שבידנו מצביע כי למרות תהליך האישור המהיר, השימוש בחיסון בטוח ויעיל והוא עומד בכלל התקנים הנדרשים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי )FDA( ומשרד הבריאות הישראלי.

מפקדים, היעד שהוצב בצה"ל הוא לחסן את כלל המשרתים. ראשית, חשוב לנו שתדעו כי יהיו חיסונים לכולם! שנית, החיסונים יתבצעו בהתאם לסדר העדיפות אשר נקבע במטה הכללי והוא מתבסס על הצרכים המבצעיים והצרכים הרפואיים של משרתי צה"ל. מתוך דוגמא אישית, ראשונים להתחסן יהיו סגלי הרפואה בכלל יחידות צה"ל והאוכלוסיות בסיכון. שלישית, הצלחת המבצע תלויה בכם – מיצוי ההקצאות שינתנו לכל יחידה והגעה בזמן למוקדי ההתחסנות. אנו מצפים כי תקיימו תהליכי בקרה הדוקים אחר תהליך ההתחסנות ביחידתכם – ראו תהליך זה כחלק בלתי נפרד משמירת כשירות היחידה. חשוב לדעת כי אין ביכולתנו לחייב את המשרתים להתחסן אך אנו מצפים כי תעודדו אותם, מתוך ערך הרעות ומתוך תחושת האחריות המשותפות לבריאות חבריהם ולבריאותם של אזרחי ישראל.

מפקדים יקרים, יכולת הפעולה של צה"ל מתבססת מימי הקמתו על מפקדים משפיעים, בעלי דוגמא אישית, בחזית העשייה – גם במבצע זה אני מבקש מכם, היו כאלו. חיסון בהיקף נרחב יקדם את מיגור המגיפה, יאפשר לנו לשוב לשגרת חיינו באופן הדרגתי ויותר מכל יאפשר לנו לשמור על בריאות הסובבים אותנו.

אלוף איציק תורג‘מן, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה

תנו כתף וצאו להתחסן! לפרטים ושאלות ניתן לפנות לצוותי הרפואה ביחידות או למוקד מ'קול הלב' בטלפון- *6690 

לקובץ ה-PDF לחצו כאן