לקינוח הזה שמעון ודורון ממש לא ציפו

27.08.20
מערכת אתר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שוחח היום עם ע"ץ שמעון וקנין ורנ"ג (במיל') דורון רווה, מנהלי מטבח בבסיס ג'וליס, שהשתתפו בתוכנית הריאליטי המטבח המנצח MKR. בשיחה הביע הרמטכ״ל את הערכתו הרבה לשניים, ולייצוג של מערך המזון שהביאו לתוכנית.

"אי אפשר להחמיץ שיש פה גם לב גדול מאוד של שניכם", אמר רא"ל כוכבי בשיחה, "אתם בעצמכם אמרתם באחת התוכניות, שאת הלב הזה אתם מכניסים לאוכל של החיילים, והאמת היא שזו הסיבה, הלא פחות חשובה, שבגללה התקשרתי".

"אי אפשר לפספס את הרוח שלכם, ואת האופן שבו אתם מתייחסים לתפקיד שלכם, לצבא בכלל ולחיילים בפרט", הוא המשיך, "אני באמת מאוד מאוד גאה בכם, ואני אומר לכם - אתם האנשים שאני רוצה שירכיבו את צה"ל".

בשנים האחרונות, אנשי המרה"ס (מרכז ההספקה האחוד, מערך המזון לשעבר) עובדים מסביב לשעון על מנת לשפר את האוכל המוגש לחיילי צה"ל.

במסגרת תהליך השיפור, החלה מגמה של מעבר לאוכל בריא יותר - פחות בשר מעובד ושמן ויותר ירקות ופירות. האוכל בצבא עבר שינוי גדול, וכיום הוא מגוון ועונה על כל הצרכים של החיילים צה"ל - כולל צליאקים וטבעוניים.

בנוסף, הוקם מוקד פניות של מערך המזון, שייעודו טיפול מהיר ומקצועי בפניות המגיעות מחיילים ומבני משפחותיהם בנושא מענה ההזנה בצה"ל. פניות למוקד ניתן להעביר באמצעות אתר צה"ל, והן ייענו בתוך 48 שעות.

כיום, קיים בצה"ל מענה תזונתי לכל האוכלוסיות: טבעונים, צמחונים וצליאקים. צוותי המטבח עוברים הכשרות רבות על מנת לתת לחיילים השונים את המענה התזונתי הטוב ביותר עבורם.