רטיס העבודה המוכר מחשב מסלול מחדש. כל הפרטים

נוהגים ברכב צבאי? בקרוב תוכלו לגרוס כמה מסמכים, ובמקומם להוסיף עוד אפליקציה לתיקיית "צה"ל" בסמארטפון שלכם. הפעם אנחנו נפרדים רשמית מכרטיס העבודה הידני, ועוברים לתהליך דיגיטלי לגמרי. אז איך מתכננים משימות נהיגה מהטלפון? וממתי המפקדים יוכלו לאשר אותן בלחיצת כפתור? כל הפרטים על החידוש האחרון של חיל הלוגיסטיקה

28.10.20
טליה פירון, מערכת אתר צה"ל

אומנם השם "כרטיס עבודה ידני" אולי לא אומר יותר מדי לחיילי סדיר, אבל כל מי שנוהג ברכב צבאי יודע - מדובר במטלת חובה לפני כל נסיעה. אז תחגרו חגורות בטיחות, כי גם ההרגל הזה הולך להשתנות, ובהתאם לתהליכים בצה"ל כולו - הופך לדיגיטלי.

הכירו את "כרטיס עבודה דיגיטלי" - אפליקציה של מחלקת מערכות מידע בחט״ל, חיל הלוגיסטיקה, יחידת שחר של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ומבק״א בטיחות בדרכים, שפותחה במסגרת אפליקציית בסיס חכם, ונועדה להחליף את טופס כרטיס העבודה הידני בכל היחידות.

אבל אל תדאגו - השימוש לא מסובך: בעזרת הפיתוח, כרטיס העבודה יונגש באופן דיגיטלי לטלפון הנייד של המפקדים, משלחי המשימות או הנהגים, והם יוכלו למלא אותו בלחיצת כפתור פשוטה. ברגע שפתחתם את היישומון והתחברתם לראשונה דרך פורטל "my IDF", תוכלו לרשום ולתכנן משימות נהיגה חדשות (או לשנות קיימות), לאשר משימות על ידי מפקדים בחתימה אלקטרונית, לצפות במשימות נהיגה ביחידה ולתעד אותן.

למה זה חשוב? במעבר לאפליקציה תיחסך ניירת, יימנע הסיכון של אובדן מסמכים, ותתאפשר בקרה הדוקה, חכמה ופשוטה של קצין הרכב מהמכשיר האישי שלו - כך שכל נסיעה תהיה הרבה פחות מורכבת ומסורבלת.

"כרטיס העבודה הוא עוד שלב במהפכה הדיגיטלית", הצהיר סא"ל אביעד ביטון, רע"ן מערכות שו"ב וניהול המלאי בחיל הלוגיסטיקה, "המטרה שלנו היא להנגיש ולפשט שירותים לוגיסטיים, ובכך לאפשר לחייל בקצה חוויית שירות טובה יותר".

"אנחנו גאים להוביל פיתוח נוסף ברצף פיתוחים למען משרתי צה''ל, וזאת כחלק מהשינוי התפיסתי הרואה את הפרט כמקבל השירותים הדיגיטליים העיקרי בצה"ל", מוסיף סרן אביוט מולה מיחידת שחר באגף התקשוב וההגנה בסב"ר.

בימים אלה, "כרטיס העבודה הדיגיטלי" כבר נמצא בשימוש כחלק מפיילוט בחמש יחידות: בא"ח צנחנים, ימל"ת, מקמצ"ר, גדוד הגנה אווירית וגדוד תקשוב, וייכנס בהדרגה לשאר היחידות במהלך 2021.