כך נערכו הבסיסים שלכם לעוצר היציאות. המספרים והתמונות

שוב ארזתם תיק לחודש, ושוב הגעתם לבסיס, שהפך כבר לבית השני - ביותר ממובן אחד. כדי להתכונן להגעה שלכם הונפק ציוד, גויסו שפים במילואים, אורגנו פעילויות מיוחדות, ונאספו לא מעט חבילות מתנה. כך נראה עוצר היציאות בצה"ל - התמונות, הנתונים והחוויות

14.10.20
טליה פירון ואלמה קינן, מערכת אתר צה"ל

חודשים עברו מאז התפרצות נגיף הקורונה, ועם הזמן למדנו איך לשנות הרגלים, לעשות התאמות, ולהמשיך לחיות לצד הנגיף בצורה הכי בטוחה שאפשר. גם בצה"ל נעשו לא מעט התאמות ושינויים, וביניהם - תדירות היציאות לחופשה ועוצר יציאות שהחל אחרי יום כיפור. בין אם אתם רק מחכים לעוד שבת עם הצוות או כבר מתגעגעים הביתה - בשבועות האחרונים נעשה מאמץ מיוחד שתרגישו קצת יותר בנוח במצב הנוכחי.

כחלק מההיערכות לתקופת העוצר למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות, מספקים באט״ל מענה לוגיסטי מורחב ומוגבר, הכולל הסעדה, מנות מיוחדות (במגוון ובכמות), לרבות ניפוק פריטים ייחודיים, תגבור בקינוחים אישיים וכן שתייה קלה למען רווחת חיילי צה״ל ועל מנת לשפר את חווית המשרתים.

לתגבור הזה התווסף גם מאמץ מצד אגף כוח האדם, הפועל בימים האחרונים בגזרות המבצעיות בשיתוף עמותת ‘יחד למען החייל’, במטרה לפנק את הלוחמים וחיילי היחידות המבצעיות ולאפשר אורך נשימה.

במסגרת זו מתקיימות במוצבים ובבסיסי הגדודים לבנות רענון הכוללות ניידות מזון מהיר המחלקות לחיילים מנות מזון אישיות מיוחדות, וחלוקת ערכות הגיינה אישיות, הלבשה תחתונה וערכות מתיקה. לבנות הרענון מתקיימות רק עבור קפסולות קבועות, בהתאם לפקודות ולהנחיות.

בין הציוד והאמצעים שהונפקו בחודשי יולי-אוגוסט וסופקו לאחרונה לבסיסים (זאת בנוסף לציוד שחולק במרץ כחלק מההיערכות לעוצר היציאות הראשון): 

  • מדים - 1,359
  • מזרונים, מיטות מתקפלות ושקי שינה - 2,942
  • מכונות כביסה ומייבשים - 12 (שנוספו ל-400 שחולקו במרץ)
  • הלבשה תחתונה - ערכות אישיות לנשים ולגברים - 184
  • אוהלי שדה - 350
  • 29 שפים צבאיים במילואים איישו את יחידות הקצה לתגבור המטבחים הצבאיים

אבל זה לא הכול: פותחה גם אפליקציה חדשה של מרכז ההספקה בשיתוף עם מחלקת מערכות מידע בחטיבה הטכנולוגית ליבשה ויחידת שחר מאגף התקשוב, בשם "מרה"ס עד אליך". הקצינים המקצועיים ביחידות (לוגיסטיקה, רפואה, תקשוב וכו') יכולים להיכנס אליה באמצעות פורטל "קליק", ולהזמין דרכה ישירות ובמהירות את כל פריטי המרה"ס הנדרשים (מרכז הספקה אחוד) - ציוד, רפואה, דלק, חלפים, תקשוב ועוד.

האפליקציה נכנסה לשימוש באוגוסט האחרון באוגדה 36 ובאוגדה 162, ועד סוף שנת 2020 היא צפויה להיכנס לשימוש בכלל הבסיסים והיחידות.

לצד המענה הלוגיסטי, בבסיסים רבים ברחבי הארץ דואגים גם לשעות הפנאי ולמורל של החיילים והחיילות, עם צ'ופרים שיעלו להם חיוך על הפנים. הנה רק כמה דוגמאות: 

  • סגל המפקדים של סוללת "דרקון" בבא"ח תותחנים בשבטה ארגן לטירונים ערב סרט עם הקרנה חגיגית של "מכתוב" - בשבת השלישית שהם סוגרים בשטח. הם השיגו מקרן וגנרטור והפרידו את מקומות הישיבה בהתאם לקפסולות.

  • צוותי המטבח של חטיבה 769 פינקו את חיילי גדוד 931 במוצב גלדיולה בארוחה מיוחדת עם שולחן קינוחים חגיגי מלא בפירות, מאפים ועוגות.

  • בבסיס רמון של חיל האוויר ארגנו פרויקט בשם "סינמה רמון עד אליך" - במסגרתו מקרינים לחיילים סרט לבקשתם יחד עם פופקורן ופחיות שתייה - והכול לפי הנחיות הקורונה. בבסיס גם השיקו פרויקט נוסף בשם "מש"קיות חינוך עד אליך" - בו לכל קפסולה מגיעה מש"קית חינוך ומעבירה פעילות חינוכית לחיילים, כמו חדרי בריחה מיוחדים. לפרטים נוספים על היוזמות של בסיס רמון

  • בחטמ"ר "עציון" ערכו יריד התרעננות של האגודה למען החייל למוצבים ברחבי הגזרה, עם אוכל מגוון, שתייה, די ג׳יי ועוד כדי לתת תחושה טובה לחיילים שסוגרים הרבה בעקבות הסגר.

  • חיילי גדוד צבר וגדוד שקד באגודת עזה נהנו מלבנות רענון, שכללו מנות מיוחדות, ערכות היגיינה אישיות, הלבשה תחתונה ועוד.

  • גם בחטמ"ר "פארן", שפים במילואים, שגויסו במיוחד כהכנה לעוצר היציאות, הכינו שולחן מאפים מיוחד לחיילי החטיבה שהיה מלא במגוון מתוקים.