מאות נערים בעלי צרכים מיוחדים עלו על מדים לראשונה

מאות נערים בעלי צרכים מיוחדים לבשו מדים בפעם הראשונה, והוכיחו שאין דבר כזה 'אי אפשר'. היינו יחד איתם באותם הרגעים המרגשים

19.10.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

מאות משפחות של ילדי עמותת 'גיבורים קטנים', שפועלת לשילוב נערים בעלי צרכים מיוחדים בצבא ובחברה בכלל, הגיעו בחמישי האחרון לאנדרטת חיל הלוגיסטיקה.

הם ציפו לשרשרת חיול שגרתית, אך לצד חלוקת מדים, טקס רשמי ונאומים - חיכתה להם גם קבלת פנים חגיגית: דוכני מזון ושתייה, תזמורת, משחק עם קבוצת כדורגל, תצוגת אופנועים, כלי רכב, רחפנים ואמצעי לחימה צבאיים - הכול כדי לספק לילדים המיוחדים את יום החיול הטוב ביותר שלא ישכחו. 

"המתנדבים האלה משמשים דוגמה עבור כולנו", אומרת רס"ן עינב לקט, מפקדת מערך המתנדבים, שניצחה על האירוע, "לפעמים אנחנו עמוסים, וקצת קשה לנו לקום בבוקר ולבוא לעבודה - אבל לראות אותם מגיעים להתנדב בבסיסים, עם חיוך עצום על הפנים, גורם לנו להבין את הערך של מה שאנחנו עושים כאן".

מקודם הוא הצביע על אחיו, נתיב, ואמר לנו: 'אני כמו אחים' -  וזה שווה הכול

באירוע פגשנו את אלמוג, ילד בעל צרכים מיוחדים מהעמותה, שלבש מדים היום לראשונה, ויתנדב פעם בשבוע במרה"ס (מרכז הספקה). "לאלמוג יש שני אחים גדולים שמשרתים עכשיו בצבא, והוא כל הזמן מסתכל עליהם ורוצה להיות כמוהם", משתפת סופי, אימו, "עכשיו הוא לובש את אותם המדים, ויודע שהוא הולך לשרת בצבא ולתרום מעצמו כמוהם. מקודם הוא הצביע על אחיו, נתיב, ואמר לנו: 'אני כמו אחים' -  וזה שווה הכול".

למעט גיבורי היום - ילדי העמותה, משפחותיהם ומתנדבי העמותה, בטקס המרגש נכחו גם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן, קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן, נשיאי ויו"ר עמותת 'גיבורים קטנים', מיכל וד"ר יריב וינצר, ותא"ל במיל' איציק בן טוב, סמנכ"ל משרד החינוך וראש עיריית הרצליה.

"כשאני מביט על היופי שבחברה הישראלית, בשבילי זה לא מובן מאליו", אומר ד"ר יריב וינצר, נשיא עמותת 'גיבורים קטנים' בטקס החיול המרגש, "החברה שלנו מבוססת על אחווה, חברות ואחדות, ועל ערכים אלו מבוססת גם העמותה - המטרה שלנו היא ליצור מסגרת תומכת ומשקמת שתסייע בשילובם של צעירים עם צרכים מיוחדים".

תודה שאתם מלמדים אותנו שיעור כה חשוב לחיים, אני מצדיע לכם!

"הטקס הזה מצביע על הקשר העמוק בין הצבא לחברה, המביא למימוש החובה ההכרחית כל כך שלנו: קבלת האחר", מצהיר איציק תורג'מן, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, "אנחנו צה"ל, צבא העם - ואנחנו נעשה כל שביכולתנו לשילוב אוכלוסיות מיוחדות בכל מקום ובכל יחידה".

"אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ימשיך לגייס לשורותיו אוכלוסיות מיוחדת - זהו צורך קיומי, זהו צו מוסרי, זה ציווי חברתי - וזוהי זכות ענקית", הוא מוסיף.

"גיבורים שלי, תודה שאתם מלמדים אותנו שיעור כה חשוב לחיים, שיעור על קבלה, אהבה, מסירות וכוח רצון", מסכם אלוף תורג'מן, "אתם מוכיחים שאין דבר כזה 'אי אפשר', ואני גאה בכם ונרגש לעמוד כאן איתכם. מצדיע לכם!"