התרגיל הזה נערך לראשונה בחושך מוחלט. הארנו לכם הצצה

בין אירועי חילוץ מורכבים באישון לילה, התהפכות רכבים משוריינים, והספקת אמצעים תחת אש - עצרנו לעשות כמה תמונות, והבאנו לכם הצצה מהתרגיל הרב חילי של צוערי חיל הלוגיסטיקה

24.06.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

אי פעם תהיתם כיצד מתרגלים צוערים, קצינים לעתיד, לתפקד בשעת חירום? איך מאפשרים את רציפות המלחמה גם בתנאי חוסר ודאות, לחץ ועייפות, ביום ובלילה? התשובה לכך היא, בין היתר, התרגיל הרב חיילי "קשת נחושה", שהתקיים במא"ל (מרכז לאימונים לוגיסטיים) בשבוע שעבר, בפעם הראשונה - בחושך.

את התרגיל הובילו צוערי השלמת הקצונה הרב-חיילית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, במהלכו יצאו לאימון משותף של כלל חיילות הסיוע המנהלתי: לוגיסטיקה, רפואה, טנ"א ומשא"ן, יחד עם מחלקת טנקים מגדוד 9 שבחטיבה 401 ועם צוותי הנדסה מאוגדת עזה.

"הייחודיות כאן היא השילוביות והתרגול של כולם יחד", מבהיר סא"ל דודו דדון, ראש ענף לוגיסטיקה במא"ל, שניהל את התרגיל, "אף אחד לא יכול לבצע את המשימה בשלמותה בלי השני, וכך זה גם בזמן מלחמה".

במהלך שתי היממות התנסו הצוערים באירועים מורכבים במיוחד, כמו חילוץ פצועים בהתהפכות רק"ם (רכב קרבי משוריין), אספקת דלק, תחמושת ואמצעים לכוחות הלוחמים תחת אש ומתן סיוע רפואי ופינוי מוסק בזמן אירוע רב נפגעים.

"במצב אמת יפעלו בשטח עשרות טנקים ומאות חיילים. מדובר באירוע מורכב ויש צורך להתכונן ולתרגל אותו בהתאם - מה שקורה כאן הוא רק טעימה", אומר תא"ל רונן כהן, קצין הלוגיסטיקה הראשי, במהלך ביקורו בתרגיל, "האימון הזה מאפשר לצוערים לעסוק בהבנת התיאוריה ובנוסף לתרגל הלכה למעשה, להשתפר ולהגיע מוכנים ככל הניתן ליום פקודה".