3 חודשים למבצע האוכל הגדול - מה השגנו, ומה לפנינו?
שלב א׳ של מבצע הענק בהובלת אט״ל הגיע לסיומו. עד כה יצאו לפועל שיפוצים נרחבים בחדרי אוכל, טרקליני לוחמים במוצבי הקצה ושינויי הכשרות. נשאלת השאלה: ׳מה עוד אפשר לשפר׳? שלב ב' מביא איתו את התשובות
שלושה חודשים עברו מאז יצא אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה למבצע הענק שמטרתו העליונה - לשפר את חווית השירות בצה״ל ככלל, ואת סוגיית המזון בפרט.
במסגרת המבצע, הציגו בכירי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בראשות אלוף מישל ינקו, תוכנית מטכ״לית מקיפה הכוללת שיפוץ מטבחים וחדרי אוכל בכל הצבא. הם קבעו סטנדרט אחיד וגבוה לכולם, שכללו את הכשרות הטבחים בכל הצבא, ודאגו לטיפול מעמיק במטבחים שהיו זקוקים לכך.
בשיא המבצע יוצרו ופוזרו ברחבי צה"ל ״טרקליני לוחמים״ - מבנים בהם מטבחים הפתוחים 7/24, המאפשרים לחיילים להכין לעצמם אוכל כרצונם בכל שעה שירצו.
קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא״ל רונן כהן מסכם את שלב א׳ של המבצע:
בנוסף לכל אלה, יצאו לפועל כבר חמישה מחזורים של "הכשרה בבית הלקוח" לטבחים באוגדות ובגדודים.
כעת, פניהם לשלב ב׳, בו יעמיקו אף יותר את שיפור התנאים - שינוי תרבות הצבא בנוגע לצליאקים, הרחבת חדרי האוכל ביחידות קצה והטמעת התשתיות לשינויים הנרחבים.
״יש חדרי אוכל הנמצאים במיקוד״, מתאר קל"ר. ״קבענו פרמטרים של תחזוקה והתאמה, ועל פיהם אנחנו יודעים לסווג אילו מוצבים צריכים טיפול מעמיק יותר - וכך נעשה. בעזרת תהליך הבקרה תיקפנו את ׳שלב ב׳׳ לצרכים שעלו מהשטח״.
״המבצע הזה הוא שינוי תרבותי - אנחנו משנים שיטות והרגלים ממרכז ההספקה ועד חיל הלוגיסטיקה״, מסביר קל״ר. מטרת העל הייתה ונשארת - לתת לכל חייל את חוויית השירות המקסימלית שהמערכת יכולה לתת, כאשר המיקוד הוא הקצה המבצעי, והשאיפה היא לתת מענה מותאם לכל אוכלוסייה.