סגירת המעגל המרגשת של משפחת שרון

04.05.22
רעות שרון , דיגיטל חיל הלוגיסטיקה


כשהתגייסה רב"ט רעות שרון לחיל הלוגיסטיקה, דבר אחד עמד לנגד עיניה - להמשיך דרכו של סבה, רס"ב שלמה שרון ז"ל, ששירת בחיל הלוגיסטיקה עשרות שנים ונפטר עשרה ימים בלבד לאחר לידתה.

שלמה התגייס לשירות סדיר בצה"ל בשנות השישים. לאחר תום שירותו הסדיר, הוצע לשלמה להמשיך ולשרת במסגרת צבא קבע בחיל התחזוקה (כיום – לוגיסטיקה). הוא קיבל את ההצעה ובשנים הבאות נשלח לקורסים שעבר בהצטיינות רבה, נשלח לשליחות באיטליה; נישא לרות, אע"צית בחיל הקשר והביא לעולם שלושה ילדים קטנים. רס"ב שלמה שירת בנאמנות את ארצו ומדינתו ועשה תמיד את המוטל עליו. "סבא שלי היה דמות משמעותית עבור כל המשפחה. הוא שירת בחיל הלוגיסטיקה עשרות שנים, פיקד על מאות חיילים ולבסוף נפטר לאחר שירותו מסיבוכי מחלה קשה שבגינה הוכר כנכה צה"ל", היא מספרת.



המשפחה והחברים היו אבלים. בעשרה ימים בלבד, אירוע לידתה של הנכדה הבכורה של שלמה - ופרק זמן קצר לאחר מכן - פטירתו של האב, הסב והדוד האהוב, עוד לא בן שישים. "הרגשות היו עוצמתיים. לא ידענו מה להרגיש. האושר והכאב התערבבו והתקופה הייתה מורכבת מאוד. המשפחה ישבה שבעה וטיפלה בתינוקת החדשה בו זמנית. כשפורסמה מודעת האבל, אנשים הופתעו כשבאו לשבעה וקראו את המילה "סבא" בהתייחס לשלמה - הם לא ידעו שהוא הספיק להיות סבא. ההפתעה הייתה כשפגשו את הנכדה החדשה".

לכן - ההחלטה להפוך את הטרגדיה המשפחתית לסיפור השראה ולסגור מעגל בוערת בכל נכדיו, אשר נולדו לאחר פטירתו. "גדלתי על ערכי הציונות, אהבת הארץ והתרומה למדינה. כשעמדה בפניי ההחלטה לאן להתגייס, פשוט ידעתי. אמשיך את דרכו של סבי בחיל הלוגיסטיקה - והפעם, מהצד השני". כיום, רעות משרתת ככתבת בחיל הלוגיסטיקה, באותו הבסיס בו שירת הסב האהוב; ומראיינת אנשי קבע, בדיוק כמו סבה ז"ל. "בכל פעם שאני ניגשת לראיון, אני מדמיינת את סבא מסתכל עליי מלמעלה וגאה בי. גאה במפקדים, בחיילים ובמשרתים הממשיכים את דרכו של חיל הלוגיסטיקה אותו כה אהב. סגירת המעגל הזו היא שליחות גדולה ומרגשת".



יהי זכר הנופלים ברוך.