הסטקייה הכי לוהטת מחכה לכם במקום הכי לא צפוי

שווארמה, המבורגרים, נקניקיות, בשר מפורק בבאגט וסטייק עוף. זה נשמע לכם כמו מבחר של אוכל רחוב בשוק מחנה יהודה, או תפריט במסעדת בשרים, אבל בבסיס הזה לא צריך ללכת רחוק מעכשיו כדי ליהנות מהמבחר הלוהט - היישר לצלחת 

25.01.22
אודם כץ, מערכת אתר צה"ל

שולחנות ערוכים, ערימות של צ׳יפס וריח שאי אפשר לפספס גם מרחוק, מילאו אתמול את בסיס סיירים. החיילים עמדו בתור, ואחד אחד בחרו איזו מנה יאכלו היום לארוחת צהריים - המבורגר (גם טבעוני) או בשר מפורק בבאגט. הם אולי חשבו לרגע שזהו רק פינוק חד-פעמי, אבל מעכשיו - כך תיראה השגרה השבועית שלהם.  

אתמול נערכה גזירת הסרט של הסטקייה החדשה שנפתחה בבית הספר להגנת הגבולות (סיירים). ״סטקייה״ זו אולי מילה קטנה לפרויקט שנבנה במשך חודשים בזרוע היבשה. הוא מכיל מתקן שווארמה, פלנצ׳ה שעליה נעשים הסטייקים, ותנורים שאיתם צולים את הנקניקיות. כולם הוכשרו לתנאי הצבא. 

״בעצם זו לא סטקייה, אלא מעין גן אירועים - זה מטבח שלם מאובזר וחדיש, המשולב יחד עם חדר אוכל״, אומר רס״ב יניב מקלדה, מנהל המטבח של בהל״ג. 

בו זמנית, צוות המטבח והלוגיסטיקה הכין את התשתיות לפרויקט הענק. ״התעקשתי להביא את המשאבים האלו לכאן, ושהסטקייה תגיע לסיירים״, מסביר רס"ב מקלדה. כשאני שואלת למה היה לו חשוב כל כך, הוא עונה: "אני יודע כמה טוב זה עושה לחיילים. הם הגיעו אלינו אתמול בפעם הראשונה ונדהמו, עלה להם כזה חיוך על הפנים״. 

הסטקייה פועלת כאמור כחדר אוכל נוסף - היא פתוחה כמעט כל השבוע לארוחת צהריים וארוחת ערב. קיימת תורנות בין הפלוגות בבסיס ויוצא שכל חייל יגיע לסטקייה פעם בשבוע לפחות. ״המטרה שלנו היא לשפר את התנאים בבסיס - ולקרב אותם כמה שיותר לאלו שהיו לחיילים בבית״, מדגיש רס"ב מקלדה. 

כבר שלוש שנים שהוא מנהל את המטבח עם הצוות הכי גדול בצה"ל, ואחרי אתמול הוא מצהיר בפה מלא: ״בכל הזמן שלי כאן, לא ראיתי את החיילים יוצאים ככה שמחים ושבעים מחדר האוכל - זה שינוי משמעותי באווירה״. 

את השיחה שלנו הוא חותם כצפוי בביטוי הכי מוכר: ״הצבא צועד על קיבתו״. זה נשמע אולי קלישאתי, אבל אפשר להבין לחלוטין מהחיוכים כאן שחייל שטוב לו הוא חייל טוב, ואחד מהדברים שהכי משפרים לנו את מצב הרוח הוא אוכל. לכן, הסטקייה החדשה שנפתחה בסיירים, כמו זו שבמחנה שבטה, והכוונה לפתוח עוד כאלו - יעלו את מורל החיילים.