כל מה שאתם צריכים לדעת על המכרז החדש לרכבי הליסינג הצבאיים

17.11.22
מערכת את"צ

כחלק מתוכנית "איכות וחווית השירות" של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, יצאנו למכרז ליסינג אחוד עבור משרתי הקבע. מטרת המכרז, בראש ובראשונה, להביא לשיפור משמעותי ומתן מענה מתאים - כלי רכב משפחתי ומרווח יותר, שישרת את משרתי הקבע ומשפחותיהם.

מ״פיות ומ״פים יקרים,
הגיע תורכם להתחדש!

לראשונה, המכרז החדש ייתן מענה גם לאוכלוסיית מפקדי הפלוגות הלוחמות בצה״ל.
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בשיתוף זרוע היבשה שמחים להודיע על יציאה לדרך בחלוקת רכבי ליסינג חדישים ומרווחים לאוכלוסיית המ״פ הלוחם אשר תסתיים עד אוקטובר 2023.

אנו ממשיכים לדאוג לכם ולמשפחותיכם.
תתחדשו!

לצפייה בדגם המ״פ לחצו כאן


ואלו הם סוגי הרכבים שינופקו לכל אוכלוסייה:

  • מ"פ הכשרה לוחם ומ"פ חוד - רכב מקטגוריית ג'יפון לצד רכב צבאי מסוג פורד f150 לרמת הפלוגה. מ"פ הכשרות לוחמים בצה"ל גם הם יעברו לקטגוריית ג'יפון מסוג פג'ו 2008.

  • סא"ל אל"ם - אוחדה הקטגוריה ולראשונה בצה"ל תכלול קאיה נירו פלאג אין, ובנוסף טיוטה קורלה (שתיהן בקטגוריה היברידית, כחלק מתהליך מערכתי להפוך את רכבי צה״ל לירוקים וידידותים יותר עבור הסביבה).

  • תא"ל - סקודה סופרב.

  • הרמב"י סא"ל אל"ם - צרי' טיגו 8 פרו שחלוקתו תסתיים עד סוף רבעון א׳ 2023.

  • רס"ן/רנ"ג - פועלים להחליף את כלל רכבי האטראז' עד לסוף רבעון א' 2023.

בנוסף, בימים אלה עובדים באט"ל על מציאת מענה הולם ומאפשר לרמב"י רס"ן-רנ"ג ועל מכרז רכבי הרס"ן-רנ"ג הבא - שיגלם את כל התובנות מהמכרז הנוכחי ומקבוצות מיקוד שנעשו כדי לדייק את המענה לאוכלוסייה זו ולהשיג תוצאה איכותית שמספקת מענה טוב יותר לפרט ולמשפחתו.

המכרז החדש לרס"ן-רנ"ג הינו הגדול ביותר בהיקף כלי הרכב בצה"ל ויפורסם במהלך 2023. הרכב או הרכבים שייבחרו יחליפו את היונדאי i20, סיאט איביזה וקאיה ריאו החל מ-2024.

שוק הרכב האזרחי בארץ ובעולם נמצא בתקופה מורכבת מזה כשנתיים, בעקבות פערי ייצור המשפיעים באופן ישיר על קצב כניסת כלי רכב לצה"ל. על כן, פועלים באט"ל במספר צירים, עד להגעת כלי הרכב מהמכרז החדש לכלל האוכלוסיות, בפתרונות יצירתיים ובדרכי פעולה חדשים.

"אני ואנשיי מקדישים את מירב המאמצים והמשאבים לדאוג לכם ולייצר לכם חווית שירות איכותית יותר, אשר תבוא בקנה אחד עם המאמץ והמסירות שבשירותכם", כך נכתב באיגרת ר' אט"ל למשרתי הקבע בדרג הרס"ן והרנ"ג, "אני בטוח שגם בתחום הרכב נצליח לעשות כן".

לכל שאלה ובקשה ניתן לפנות למוקד הליסינג הצה"לי.

ריכזנו לכם תשובות על כמה שאלות מרכזיות בנושא הליסינג:

כרגע, מתמקדים בשילוב כלי רכב שכורים מסוגים שונים על מנת לצמצם את זמני ההמתנה. להלן דוגמאות:

 

  • טנדרים שכורים למ"פ לוחם - מתן מענה בעקבות השבתות וטנדרים בכשירות נמוכה. בהמשך, מ"פ לוחם יקבל ג'יפון תוך הגדלת היקף הזכאים מ-300 ל-600, הכוללים את מ"פ הכשרות שהינו לוחם.

 

  • שילוב רכבים שכורים בקטגוריית סופר מיני לרס"ן/רנ"ג כגון 80 רכבים מסוג מזדה 2.

 

  • שילוב רכבים שכורים בקטגוריית משפחתי לסא"ל אל"מ מסוגים שונים כגון יונדאי אלנטרה, הונדה סיטי וטויוטה קורולה.

 

  • הקצאת רכבים מסוג סקודה קודיאק, עבור אוכלוסיית הרמב"י סא"ל אל"ם, בתפקידי המח״ט ברמ״פ פעילות א׳ ומעלה. זאת על מנת שנוכל לפנות את רכבי ה׳קיאה קארנס׳ לממתיני רמב״י בדרגת הסא״ל.

 

את הרכבים הסופיים של האוכלוסיות תראו על הכביש החל מחציון ב' של שנת 2023, מלבד רכבי רמב״י סא״ל אל״ם, אותם תראו החל מהרבעון הראשון של שנת 2023.

ישנה רשימת המתנה אשר מתנהלת ע"י רמ"ד רכב מטכ"לי. רשימת המתנה זו היא דינמית ומתועדפת ע"פ האוכלוסיות הבאות:

 

רמב״י סא״ל/ אל״מ

1. מח״ט/ מקביל
2. אל״מ רמ״פ א׳
3. אל״מ רמ״פ ב׳-ד׳
4. מג״ד/ מקביל
5. סא״ל רמ״פ א׳
6. סא״ל רמ״פ ב׳-ד׳

סא״ל/ אל״מ


1. מח״ט/מקביל
2. אל״מ רמ״פ א׳
3. אל״מ רמ״פ ב׳-ד׳
4. מג״ד/ מקביל
5. סא״ל רמ״פ א׳
6. סא״ל רמ״פ ב׳-ד׳

מ״פ לוחם


1. מ״פ חוד
2. מ״פ הכשרה לוחם
3. מ״פ אחר לוחם

תא״ל

ללא דיפרנציאליות

 

חשוב לציין כי לאור פערי המשק ובעקבות העבודה שקצב אספקת הרכבים משתנה מדי יום, לא ניתן לאמוד את הזמן המדויק בו יוחלפו הרכבים.

על מנת לדעת את מקומך ברשימה, ניתן לשלוח מייל צבאי לרמ"ד הרכב בפיקוד אליו אתה משויך ובמידת הצורך זה יעביר להתייחסות מדור רכב אט"ל. מתן המענה יהיה בהתאם לנתונים המדוייקים לאותו היום ובהתאם לקצב אספקת הרכבים.

ככלל, התראה מתקבלת כשבועיים מראש. עם זאת, לאור אי ודאות, אילוצים והתראה קצרה של הספקים ההתראה עלולה להתקבל במסגרת קצרה יותר. 

הרכב ימתין למשרת עד שלושה ימים. במקרה בו נבצר ממשרת להגיע (חופשה, סיבה רפואית/ סיבה אחרת מוצדקת) הדבר ייבחן פרטנית.

עם החתימה הסופית על המרכז ולאחר שיח עם יצרני הרכב, יקבע זמן מדויק יותר עבור כל אחת מהאוכלוסיות. 

העדיפות ניתנת ע"פ סדר הניפוקים.

אנשי אט"ל ריכזו משאבים ותקציבים, צמצמו את רשימת ההמתנה, קיצרו זמני אספקה, יצאו למכרז עם חברות חדשות במידה והקיימות אינן מספקות את הרכבים הדרושים, ושכרו רכבי גישור על מנת לתת פתרון זמני לאוכלוסיית הלוחמים ברמ"פ א, א+.

החוזה הקיים מול חברות הליסינג עתיד להסתיים בחציון א' 2024. בימים אלו עובדים על מכרז חדש שמטרתו שדרוג  הרכבים לאוכלוסיה זו תוך שיפור איכות וחווית השירות.

החלפת רכבי האטראז' ברכב מסוג קיה ריאו מתבצעת בשוטף, כאשר מדי חודש מונפקים כ-200 רכבים חדשים.

800 רכבי האטרג׳ שבצה״ל יוחלפו עוד ברבעון א׳ הקרוב ברכבים חדשים, כאשר צפי סיום החלוקה הוא אפריל 2023.

במידה ורכב נבחן על ידי בוחן מקצועי של מחלקת האחזקה המטכ"לית ולאחר הבחינה נקבע כי הרכב אינו כשיר לשימוש, המלצה להחלפת הרכב תועבר למדור רכב אט"ל ובהתאם ליכולות תאושר.

כבר מעכשיו ינופקו רכבי פלאג אין, בנוסף קיימת אפשרות להתחלת פיילוט ברכב חשמלי מלא באוכלוסיית הסא״ל והאל״ם.

הצצה לרכבים החדשים: