אלו כל השינויים החדשים עבור משרתים עם צליאק

בצה״ל הבינו שיש צורך לשפר את המענה למשרתים עם צליאק, ולפתוח בפניהם את כל הדלתות מבלי לפגוע בבריאותם או נוחיותם, במנהל המזון יצאו במבצע לצמצום הפערים ויצירת מענה מקיף ומותאם. אלו הם השינויים החדשים עבור משרתים עם צליאק

03.08.22
אודם כץ, מערכת את"צ

תפריט מותאם

חיל הלוגיסטיקה, יחד עם המרה"ס, הגדירו תפריט מחודש ומגוון יותר שכולל סלטים מקוררים, מוצרי חלב אישיים, מאפים נטולי גלוטן ועוד. מוצרים אלה נמצאים ברכש למימוש החל מראש השנה בכל בסיס בו ישנם משרתים עם צליאק.

חדר אוכל ללא גלוטן 

בכל בסיס רלוונטי, יוקם מזנון נפרד עם בקרה קפדנית כדי לוודא שלא מגיע לשטחו גלוטן. הוא יכלול פלטת חימום, מקרר תצוגה, מעדנים, פירות וירקות ועוד. ״המזנון הזה יאפשר לנו לתת מענה בתפזורת - וזה משפר משמעותית את חווית הסועד״, מפרט ראש מנהל המזון, סא״ל אבי שאול. במקום חמגשיות - יוגש אוכל חם בצורת מגשים בתפזורת, וכך יוכל כל חייל לבחור לעצמו את האוכל. עד ערב ראש השנה יוקמו 20 יחידות כאלו ברחבי הצבא. 

מענה מחוץ ליחידה

כבר מחודש יוני האחרון, כל יחידה יכולה להזמין בסיורים הסעדה לצליאקים ולהרחיב את האופציות הניתנות לאלרגיים.

הגדלת דמי הכלכלה בחוגר 

מתוך הבנה שעם כל ההתאמות, המענה עדיין יכול להיות מוגבל פעמים רבות, נעשים מאמצים כדי להגדיל את תקציב אוכלוסיית המשרתים הצליאקים בחוגר מעבר למה שניתן כיום, כך שבמקרה הצורך יוכלו להשלים את הפערים. 

יעדי שיבוץ 

לוחמים - מעכשיו ישובצו משרתים עם צליאק בגדודים ייעודיים. ״במקום ששניים יהיו בגדוד 13 ושלושה בגדוד 51 - החלטנו לשים את כולם במקום אחד״, מסביר סא״ל שאול. 

״אנחנו רוצים לייעל את המענה, ואם יהיו מרוכזים, נוכל למקסם את המשאבים המושקעים״, הוא מרחיב. בגלל שמרכז התוכנית הזו הוא הגדלת ההיצע, יעיל הרבה יותר לרכז את כולם, ובכך לייעל את התאמות חדרי אוכל ואת התיאום עם המפקדים. לכן נבחר גדוד מכל חטיבה שיהיה הייעודי למשרתים בעלי צליאק, ובו יבוצעו כל ההתאמות. 

היחידות הייעודיות כולל בסיסי האימון החטיבתיים - 

גולני - 51

בא"ח גולני

שריון - 77

תותחנים - 411

הנדסה - 603

נחל - 932

בא"ח נח"ל

גבעתי - 435

בא"ח גבעתי

 

זרוע היבשה:

בה״ד 1

בהל״צ

סיירים

ביה"ס לשריון

ביה"ס לתותחנות

 

חיל האוויר:

בח״א 30

בח״א 21

בח״א 6

עובדה

 

אגף המודיעין:

בה״ד 15

 

חיל הים:

בה"ד חיל הים

תומכי לחימה - עבור תומכי הלחימה המתווה נמצא בשלבי בנייה של אט״ל יחד עם אכ״א. ״המתגייסים כתומכי לחימה יכולים להגיע לכל מקום, לכן יותר מורכב לתת מענה מרוכז״, משתף סא״ל שאול, ״מקדישים את מירב המאמצים כדי לגייס משאבים, אנשים, ולחשוב על פתרונות יצירתיים כדי להקל על השירות של כל המתגייסים״.