איך השפיעו השינויים בתחבורה הצה"לית? אלה הנתונים

בתקופה האחרונה נראה שכל דקה מערכת ההיסעים בצה"ל מתחדשת, וכבר קשה לעמוד בקצב האפליקציות, התוכניות וההטבות. בדיוק בגלל זה החלטנו לעצור הכול, לרדת בתחנה (החדשה) ולעשות לכם סדר: אספנו את כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך לבסיס, ואת ההישגים שכבר נרשמו בזכות השינויים

23.02.22
אודם כץ, מערכת אתר צה"ל

כבר שלושה חודשים שאתם יכולים לנסוע בדרך הרבה יותר יעילה, זריזה ונוחה, בלי לעמוד שעתיים ברכבת או להחליף שלושה אוטובוסים בדרך לבסיס בימי ראשון, ואפילו בלי לקום מוקדם יותר כדי לאכול או להכין סנדוויץ' לדרך. התוצאות של תוכנית "נסיעה טובה" ושאר החידושים האחרונים בתחום ההיסעים בצה"ל כבר ניכרות בשטח, ושביעות הרצון בקרב משרתים גבוהה בהתאם.

ואיך זה נראה במספרים? כ-200 יחידות בכלל צה״ל לוקחות חלק בתוכניות ההיסעים השונות, מה שהביא להפחתה של 24% מהמשרתים שנוסעים בימי א' ברכבות ו-12% באוטובוסים. בנוסף, נרשמה עלייה קבועה בסקרי שביעות רצון המשרתים, כאשר האחרון מצביע על 85% משתמשים מרוצים.

מס' יחידות המשתתפות בתוכנית ההיסעים
200
אוטובוסים שכורים להיסעים בימי א'
750
חניוני היסעים בפריסה ארצית
14
נק' איסוף בפריסה ארצית ליד אזורי מגורים
129

השיפור המשמעותי הוא תוצאה של מספר גורמים, ביניהם שמונת החניונים החדשים שנוספו לשישה הקיימים ומהם ניתן לקחת אוטובוס המופעל על ידי צה״ל. מכל חניון יוצאים בכל בוקר יום ראשון עשרות אוטובוסים ועוצרים בפתחי הבסיסים. אלו הם החניונים:

חניון "אגד" - נהריה

פארק העמק - עפולה

איצטדיון טדי - ירושלים

מתחם רכבת מלחה - ירושלים

חניון יס פלאנט - באר שבע

אולם הקונכייה - באר שבע

תחנה מרכזית הכרמל - חיפה

איצטדיון - רמת גן

רידינג - תל אביב

בית דני - תל אביב

הדר יוסף - תל אביב

מסוף שרת - חולון

איצטדיון - אשקלון

חניון נופים

בחניונים תמצאו דוכנים עם סנדוויצ׳ים, מעדנים ושתייה קלה, בנוסף לעמדות מידע למשרתים. על כל חניון מוצב נגד ששומר על סדר ונועם המרחב, כדי שהכול יפעל כמתוכנן וכל חייל וחיילת יעלו לרכב שהוזמן ויקבלו את האוכל שירצו.

נוספו גם 89 תחנות אוטובוס חדשות, שהעלו את המספר הכללי ל-130 בכל רחבי הארץ. בנוסף, כל אוטובוס יוכל לעצור רק ב-4 תחנות, כדי שהנסיעה תהיה נוחה ומהירה ככל האפשר.

ניתן להזמין מקום לאוטובוסים דרך אפליקציית ״שאט״ל, שעתידה להיטמע בכלל יחידות הקצה ובסיסי ההכשרה. באפליקציה מגדירים שעה, נקודת מוצא ויעד והמערכת משכללת את הנתונים, מציעה לכם את החניון הקרוב ביותר אליכם, מציגה מתי יוצא אוטובוס סמוך לשעה שהגדרתם ומודיעה באיזו תחנה אתם צריכים לרדת.

חיילים משתמשים בכלל ההיסעים
30000
היקף משתמשים חודשי באפליקציית שאט"ל
20000
צמצום נסיעות חיילים ברכבת בימי א'
12000
צמצום נסיעות חיילים בתחב"צ בימי א'
4000

לאחר מכן, יישמר לכם מקום באוטובוס, ועל פי כמות המזמינים, יגיע רכב בגודל המתאים. כך, לא יקרה מצב בו אין לחייל מקום לשבת. שביעות הרצון של המשרתים משיטה זו עומדת על 91%.

וברגע שכבר עליתם על האוטובוס - תוכלו להשתמש באפליקציית ZUZU, שמשנה את שיטת התשלום למשרד התחבורה בתחב״ץ, ומחליפה את התיקוף באמצעות החוגר.