כל מה שאתם צריכים לדעת על מכון הקבע

בעקבות המודעות הגוברת לחשיבות הטיפולים ועלייה בפניות, פועלים במכון הקבע לטובת שינויים רבים למען המשרתים. מזיהוי ראשוני של אנשי קבע לוחמים שזקוקים לטיפול, דרך עוד אנשי מקצוע ועד מענה לכל המשפחה - מפקדת המכון מסבירה לנו הכול על השירותים שכל איש ואשת קבע צריכים להכיר

11.09.23
הילה גד, מערכת את"צ

"הצבא שלנו בנוי על יקר האדם"
דוד בן גוריון

מפקדים יקרים,
בימים אלו חשוב לנו להביע את הערכתנו כלפיכם וכלפי תרומתכם לצה"ל- בשטח ובתפקידי המטה.
כאמונים על מעטפת הפרט וחווית השירות שלכם- יש לנו מחויבות עמוקה כלפיכם ואנו עוסקים
באופן מתמיד בשאלה: כיצד נוכל להוקיר לכם תודה?

אין זה פשוט לעיתים להתמודד עם אתגרי השירות בסביבה המבצעית,
אין מובנת מאליה המסירות שאתם מפגינים.
רצינו לעדכן שחיזקנו את המענה במכוני הקבע הפזורים ברחבי הארץ - עבורכם.
המשמעות היא שתורחב פעילות המכון וכך גם המענה הנגיש לכם.

זוהי חובתנו לעשות כל שנוכל כדי להחזיר לכם אף מעט מכל שהקרבתם וממשיכים להקריב למען ביטחון מדינת ישראל- אתם האנשים הטובים ביותר!

נמשיך לפעול בשבילכם, בכל עת.

כבר חודשים ארוכים שבמכון הקבע פועלים שעות נוספות כדי לשפר את המעטפת עבור כלל המשרתים, ועבור הלוחמים בפרט.

יותר פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומומחים לפוסט טראומה זמינים לנגדים ולקצינים לאחר שיחת טלפון אחת, בה הם עוברים אבחון ראשוני. לאחר מכן, הם מקבלים את הסיוע המתאים, במכון או במרפאות חיצוניות.

בשנים האחרונות, מציינים במכון הקבע, נרשמה עלייה של 68% בפניות, וכתוצאה מכך הוחלט לערוך כמה שינויים מרכזיים כדי לאפשר מענה איכותי ומהיר יותר גם בסוגיות העוסקות בבריאות הנפש. בהתאם לכך סוכמה תוכנית עבודה סדורה אשר אושרה על ידי ראש אט"ל, ומטרתה הסופית הוספת תקנים של מטפלים במכון, מה שיתרום לקיצור זמני ההמתנה.

"המודעות בכל הנוגע לבריאות הנפש עלתה בכל העולם, וגם בישראל ובצה"ל", משתפת רס"ן טל אשכנזי, מפקדת המכון, שיושב במתקן אזרחי באור יהודה, ובעל שלוש שלוחות נוספות המחולקות לזרוע הים, זרוע האוויר ואגף המודיעין.

כל משרת קבע כיום זכאי החל מהשנה השלישית למפגש ראשוני לאבחון. מי שנמצא רלוונטי, מקבל סל טיפולים בהתאם, כשלוחמים זכאים לסל מוגדל. המכון אף מאפשר טיפול זוגי והדרכת הורים.

"משרתים בשנה הראשונה והשנייה לקבע שלהם מקבלים מענה מתאים דרך קב"ן היחידה", מסבירה רס"ן אשכנזי, "זה מאפשר לנו לתת מענה מותאם וממוקד יותר לאנשי הקבע הבוגרים ומשפחותיהם, ביחד עם העלייה המתמדת בביקוש".

אחד מהשינויים החשובים בהם התמקדו במכון הוא שיפור המענה לאוכלוסייה הלוחמת של משרתי הקבע. "השירות של מפקד ומפקדת לוחמים משפיע על כל המשפחה", מבהירה מפקדת המכון, "המשפחה כולה מתגייסת לתפקיד. יש לזה השלכות, והתפקיד שלנו לעזור".

לאור זאת, מלבד הטיפול האישי לו הם זכאים, גם בני ובנות הזוג של הלוחם או הלוחמת יכולים לקבל טיפול במכון, ואפילו הילדים. במקרה בו הילדים זקוקים לטיפול, הם זכאים להחזר כספי עבורו דרך יחידת מופת.

שינוי נוסף הוא הוספת תקנים מקצועיים, כמו עובדת סוציאלית לענייני משפחה ותעסוקה ומומחים לפוסט טראומה. "אנחנו רוצים לשפר את המענה עבור מתמודדים עם פוסט טראומה שממשיכים לשרת בצבא", מפרטת רס"ן אשכנזי, "העבודה שלנו נעשית בשיתוף פעולה גם עם מחלקת נפגעים וגם עם משרד הביטחון".

לצד זאת, החלו במכון להרחיב את המענה בצורה משמעותית, על ידי פנייה באופן יזום למפקדים בשטח. "בעבר, מי שלא היה דופק בדלת המכון לא היה יכול לקבל מענה", מבהירה מפקדת המכון, "אבל היום אנחנו רוצים לקדם תוכנית מנע, למצוא את אותו מפקד שנמצא במשבר, לזהות את זה מוקדם - ולעזור לו. נעבוד בלי הפסקה כד שנוכל להעניק להם את המענה הטוב ביותר".

לפניות למכון הקבע - 076-8600010