איך מגיעים לבסיס ולחזית? מדריך ההיסעים בצה"ל

במיוחד בתקופה הזו, חשוב לעשות סדר במערך ההיסעים - הפועל בין שגרה ללחימה. אספנו את התשובות בנוגע לדרכי ההגעה לבסיס, או אפילו לחזית. המדריך המלא

14.10.24
מערכת את"צ

אם בעבר כדי להגיע ממקום למקום, חיילים ואנשי מילואים התבססו על תחבורה ציבורית, כיום מופעל בנוסף מערך היסעים, שבימים אלה מתוגבר בשל הלחימה בלבנון וברצועת עזה, בהתאם להערכות המצב, גם בחג ובשבת.

ביקשנו מרע"ן היסעים, סא"ל אביב ויזמן, לעשות עבורנו סדר.

המידע אודות המענה שניתן למשרתי המילואים מופץ למגויסים במסרון, בו מצוין כי באפשרותם לפנות למפקדים או למוקד המילואים במספר 1111 לכל צורך.

בנוסף, ניתן לפנות למוקד הפניות של אט"ל במספר 3653* שזמין 24/7 למשרתים בסדיר ובמילואים. 

ניתן לפנות גם במייל mashlattnufa@digital.idf.il

ובסמס למספר 052-9992074.

"צה"ל נותן מענה בשגרה ובלחימה לכלל הלוחמים בסדיר, בהכשרה ובתמרון. כל לוחמת ולוחם בהכשרה שצריכים להגיע בשגרה לבסיס, מקבלים שאטלים שיוצאים ממקומות קבועים. חיילים אשר נמצאים כרגע בתמרון, מקבלים מענה ייחודי ומותאם על פי היציאות שלהם".

"לכל יחידה בתמרון, בסדיר ובמילואים, יש 'אמצעים צמודים': אוטובוסים הנמצאים לרשות היחידה כאשר היא מתמרנת, בלי תלות באורך השהייה. ברגע שהפיקוד באוגדה קובע תאריך יציאה, האוטובסים זמינים מיידית ללוחמים ומסיעים אותם לשטחי הכינוס או לבסיסי התרעננות. במידה ויצטרכו השלמות או כוח היסעים נוסף, יעמוד לרשות היחידה תגבור בניוד. משטחי הכינוס יגיעו אוטובוסים נוספים, ויפזרו את הלוחמים בנקודות מרכזיות בערים".

"לוחמים בהכשרה מחוברים לאפליקציה שנקראת 'שאטל', בה הם מקבלים את כל המידע - משעות יציאת השאטל ביום ראשון, עד מיקום האוטובוסים בזמן אמת. יחידות מתמרנות קובעות לעצמן את השעות והמיקומים לשאטלים אשר הם רוצים שיהיו זמינים לחיילי היחידה על פי הצורך. לוחמים בתמרון יקבלו את המידע מהמפקד הישיר, שמחובר למערך הלוגיסטי של כל יחידה".

"הצבא מתפעל באופן קבוע שאטלים לחיילים מ-12 חניונים מרכזיים, המצוינים באפליקציה. בנוסף, הפיקודים השונים דורשים נקודות איסוף מרחביות על פי הצורך, שהן בעצם נקודות פריסה נוספות המתגברות את החניונים, ומעלות את הנגישות לחיילים בימי ראשון. לוחמים בתמרון מקבלים הסעות זמינות בכלל ימי השבוע בהתאם לצורך היחידה. בחניונים או בנקודות האיסוף, באזורים מאובטחים עד לנסיעה".

"לוחמים בהכשרה בסדיר יזמינו את המקום שלהם דרך האפליקציה. לוחמים בתמרון אינם צריכים להזמין מראש מקום לשאטל".

"יחידות לא יודעות מראש מתי הן עתידות לצאת מהתמרון, בנוסף הטלפון לא זמין לחיילים באופן קבוע ובסיסי. חמ"ל היסעים פועל 24\7 ותמיד זמין לשינויים של הרגע האחרון, לפי בקשת הפיקוד, אשר צריך להעלות את הדרישות הנוספות לחמ"ל, ובהתאם יקבל את המענה בהתאם".

"12 החניונים המוסדרים ממוקמים באופן מיטבי ליד נקודות תחבורה ציבורית, ונפתחים באופן קבוע בימי ראשון. בחירום, מערך ההיסעים מתגבר על פי צורך של חיילים שאינם נגישים לנקודות תחבורה במוניות".

"כל יחידה דורשת כמות אוטובוסים, ולפי השעה האוטובוס מתייצב ואוסף את חיילי היחידה. בעקבות המצב בצפון, פיזרנו את תדירות ההיסעים על מנת למנוע התקהלות. ללוחמים בהכשרה תהיה זמינות ביום א' בשעות בהם הם מיועדים להגיע לבסיס".

"ֿהחניונים הסדירים ללוחמי הכשרות הם קבועים, והשעות מופיעות באפליקציה. באשר ללוחמים בתמרון, המפקד הישיר מיידע את הלוחמים".

"בחול המועד ה'אמצעים הצמודים' זמינים לכלל הלוחמים המתמרנים ויהיו נגישים בהתאם להוראות מהיחידה".