תא"ל תומר שרייבר נכנס לתפקידו כראש החט"ל

13.09.24
מערכת את"צ

תא"ל תומר שרייבר נכנס לתפקיד ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, במקומו של תא"ל רמי אבודרהם אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייכנס בקרוב לתפקידו כראש מטה זרוע היבשה.

טקס החילופים נערך אתמול (חמישי) במטווח 24, בראשות ראש אט"ל, אלוף מישל ינקו ובהשתתפות מפקדים, חיילים ומשפחות.

"החטיבה הטכנולוגית ליבשה היא מגופי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר בצה"ל", אמר ראש אט"ל, אלוף מישל ינקו, "היא חטיבה מצטיינת, וב-11 החודשים האחרונים, חודשי המלחמה המתמשכת, הארוכה והמורכבת - היא עושה נפלאות. בזכות הידע, בזכות המקצועיות והמקצוענות, בזכות הניסיון, אבל קודם כל בזכות רוח האדם. לרוח הזו שמגיעה עד אחרון החיילים בחט"ל, אתה רמי, היית אחראי בשנתיים האחרונות. היטבת להוביל, להנהיג, לפקד ולהניע את החטיבה לפני המלחמה ובמהלכה של המלחמה המורכבת ביותר שידענו מאז קום המדינה. תומר, מפקד וקצין מצטיין. אני מכיר היטב את יכולותיך, את כישוריך, את הניסיון העשיר שלך גם בעולם ההנדסה, גם ביכולות התכנון. אתה איש חזון ומעשה. אין לי ספק שתיטיב לנווט את החטיבה מול האתגרים הרבים העומדים בפנינו. אני מעריך אותך, סומך עליך ומאחל לך הצלחה רבה בעת המורכבת הזו".

"ב-7/10 חווה עם ישראל את אחד האירועים הקשים ביותר מאז תקומת ישראל בארץ ישראל", נאם ראש החט"ל היוצא, תא"ל רמי אבודרהם, "כאן, מול אותה שקיעה כשנה לפני אותה שבת שחורה, קיבלתי את הפיקוד על החטיבה הטכנולוגית, ומתוך תחושת שליחות עצומה יצאנו יחד למסע משותף של בנין כוח בתבונה ואש. לילות כימים, פעלנו להאיץ מענים טכנולוגים, לבנות ולשקם בגבול ובשטחי הכינוס, הקמנו מחדש יכולות במרחב הדיגיטלי ובתת קרקע, החזרנו כלים פגועים לשדה הקרב, חידשנו מלאי חימושים וחלפים לכל טנק ותותח, אלו המאפשרים עד עכשיו תמרון רציף ועצים. אנשי החט"ל, עוד ימים קשים לפנינו, המערכה לא תמה, עוד לא שבו בנים ובנות לביתם וגבולם. מהמקום הכואב של אובדן, מגעגוע עצום לאילו שאינם, מלכתם ללא שוב של אחים לנשק, משכול ואי ודאות. לא אלמן ישראל, אנו נרים ראשנו כאומה וחברה, נישיר מבט בגאון ובחוסן ישראלי! נאחה השורות, נשקם ונשתקם, ננצח ונכריע כל אויב בטבעת הרשע, נשיב הביטחון והחוסן לכל בית בישראל, ניבנה את חוסננו החברתי והלאומי כחברה ועם - כך יהיה!"

"אני נכנס לתפקיד זה לאחר 22 שנות שירות בחטיבה שמהווה עבורי בית", הכריז ראש החט"ל הנכנס, תא"ל תומר שרייבר, "גדלתי והתפתחתי בחטיבה זו - הוכרת התודה שלי יורגשו בכל קירות הבית. אנהג בבית הזה ביראת כבוד, מתוך שליחות ואחריות גדולה. יחד, אנו נבנה ונפתח את היכולות המתקדמות של כוחות היבשה, ונבטיח שכל חייל בצה"ל יזכה ביתרון הטכנולוגי הנדרש בשדה הקרב. העת הנוכחית מציבה בפנינו אתגרים מורכבים מאי פעם בדפי ההיסטוריה, ואתם יודעים לעמוד בחזית, לייצר פתרונות חדשניים ולחבר את הכוח הטכנולוגי לצרכים המבצעיים של צה"ל. בזכותכם, נשמור על עליונות טכנולוגית בשדה הקרב ונמשיך לחדש ולהוביל לניצחון".