כך מפעיל חיזבאללה רשת תצפיות בניגוד להחלטת האו"ם. צפו בתיעוד

22.06.17
מערכת את"צ

ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, נשא הערב דברים בכנס הרצליה והתייחס בין השאר להתמקמות כוחות ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון – וזאת תוך כדי הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. 

 

במקביל, נחשף בפני מועצת הביטחון תיעוד המדגים כיצד מפעיל חיזבאללה רשת תצפיות במסווה של ארגון "ירוק ללא גבולות", שמצהיר כי הוא ארגון הפועל למען איכות הסביבה.

"עם כל ההערכה לכוח יוניפי"ל ולאנשיו שעושים מלאכה חשובה, טוענים שם מפעם לפעם שהם לא מוצאים התבססות צבאית של כוח בלבנון, אנחנו רואים את חיזבאללה מגיע לטווח של זריקת אבן מהגבול שלנו בחסות של ארגון ירוק, שמאפשר לו להתמקם ממש על הגדר", אמר אלוף הלוי והדגיש: "כוחות השלום צריכים לא רק לשמור על השלום אלא גם להרחיק את המלחמה הבאה".

"לבנון צריכה לבחור באיזה מזרח תיכון היא רוצה להיות", הוסיף ראש אגף המודיעין וציין כי חיזבאללה עלול לגרור למטה את כלכלת לבנון פעם נוספת.  

 

במהלך דבריו התייחס אלוף הלוי גם לסוגיה האירנית. "אירן בעייתית לא רק בגלל הגרעין. היא קונה בהדרגה אחיזה כמדינה שיעית באזור סוני", אמר וחידד: "אם העולם רוצה מזרח תיכון שמתרחק ממלחמות עליו להתארגן נגד ההשפעה האזורית של אירן".

באשר למצב בעזה אמר: "לישראל יש אינטרס שלא יהיה משבר הומניטרי, הייאוש לא דוחק למקומות טובים, אבל אנחנו לא יכולים לתת את הכלים למי שבונה את האיום נגדנו".

"עוצמתה של ישראל מרתיעה את האויבים שלנו בכל החזיתות", הדגיש ראש אגף המודיעין. "האויבים שלנו רוצים להרתיע את ישראל, אך מביאים על עצמם הסלמה. נוכח הידע שיש לנו על אויבינו ויכולותינו המבצעיות - לא הייתי מציע לאויבינו למתוח את הקו. בזכות הון אנושי משובח, עליונות טכנולוגית וחוסן לאומי- ישראל חזקה מכל אויביה".