חטיבת המחקר חוגגת 70 שנות הצלחה מבצעית

16.09.20
ינון שלום יתח, מערכת את"צ

בסימן 70 שנים להקמת חטיבת המחקר, נערך אתמול טקס מצטייני החטיבה בראשות ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, וראש החטיבה, תא"ל דרור שלום.

במהלך הטקס, שהתקיים ברובו באופן דיגיטלי לאור מגבלות הקורונה, הוקרן סרטון שתיאר את התפתחות החטיבה מהקמתה ועד היום. בין היתר הוצגו גם חלק מההצלחות המבצעיות של מדינת ישראל, שהתאפשרו בזכות המאמץ המודיעיני. בין האירועים - האינתיפאדה השנייה, מבצע הפצצת הכור הסורי בספטמבר 2007, וההישגים במב"ם שצה"ל מוביל.

"חטיבת המחקר היא גוף מוביל ומשפיע ברמה הצבאית והלאומית. אנשיו בולטים ברוח לחימה תוך ביטוי אומץ, והבעת דעה גם כשהיא אינה בקונצנזוס", הדגיש אלוף הימן.

בטקס האחרון שלו כרח"ט, הודה תא"ל שלום לראש אמ"ן על האמון שנתן ביכולות חטיבת המחקר כמעריך לאומי, השינוי שחולל באגף - שילוב דעותיהם של אנשי החטיבה בכלל תהליכי קבלת ההחלטות. בנוסף, ניצל את ההזדמנות כדי לאחל שנה טובה ובהצלחה לאנשיו.

"ישראל נתפסת כחזקה על ידי אויביה ומרתיעה בזכות המודיעין האיכותי, יכולות חיל האוויר והגישה הפרואקטיבית", אמר הרח"ט והוסיף, "ההסכמים עם מדינות המפרץ וכלל הפעולות הצבאיות הם נדבך חשוב בהצרת השפעת איראן ברחבי המזרח התיכון, ובהמשך מניעת החתירה שלה לפצצה גרעינית".

במסגרת האירוע, הושק לראשונה מזה ארבעה עשורים ספר תורת המחקר, המשלב את יסודות המחקר הקלאסיים עם ההשתנות הטכנולוגית של היום. כמו כן, הוענקו ל-40 המצטיינים שנבחרו ע"י ראש החטיבה, האות על מצוינות בתפקידם, גילוי יוזמה לאורך כל השנה, והלילות כימים שהם עושים לביצור ביטחון מדינת ישראל.

"אני מודה לכל אחד מהמצטיינים על המסירות, המקצועיות והבחירה לעשות מעבר ולתת יותר בכל הזדמנות - אתם חלק בלתי נפרד מההצלחה המתמשכת של החטיבה במשך שבעת העשורים האחרונים", סיכם תא"ל שלום.