רח"ט מחקר הנוכחי נפרד מרח"ט מחקר לשעבר, תא"ל בדימוס עמוס גלבוע ז"ל

בטקס רשמי, נטמן היום עמוס גלבוע ז"ל שהלך לעולמו אתמול. בתפקידו האחרון שירת תא"ל בדימוס גלבוע כראש חטיבת המחקר בין השנים 1982-1984 וזכור במיוחד עבור חיילים בכל רחבי החטיבה. ראש חטיבת המחקר הנוכחי, תא"ל עמית סער, ספד לו: "עמוס היה שזור בחיינו המקצועיים"

30.12.20
ינון שלום יתח, מערכת את"צ

"עמוס סיים את תפקידו האחרון בחטיבת המחקר, כראש החטיבה ב-1984. רוב משרתי החטיבה היום עוד כלל לא נולדו ולמרות זאת הוא המשיך להיות דמות נוכחת ומשפיעה ביחידה, כזו שלא עובר שבוע בחטיבת המחקר בו לא מוזכרת אחת מאמירותיו, נפתח אחד מספריו או מיושם אחד משיעוריו.

"עמוס החל את דרכו בצבא כלוחם בגולני והשתחרר רק כדי לחזור ולמצוא את ייעודו האמיתי - המודיעין. הוא לא רק היה קצין מודיעין מבריק, הוא היה חוקר של האומנות המודיעינית. בכתיבה שאין דומה לה הוא ידע לשלב את חוכמת המקצוע עם חדוות הסיפור. במחשבתו החדה ולהטוטי כתיבתו הוא הפך את הסבוכות שבפרשיות המודיעין למותחנים שלא ניתן להניחם. בין השורות, היו מפוזרים ביד מכוון ביקורות ולקחים, כשלים והצלחות.

"עבורי ועבור רוב הקצינים בני דורי בחטיבה, עמוס היה שזור בחיינו המקצועיים. שיננו את הספר הירוק כחיילים, קראנו בשקיקה את "חורף גשום" כצוערים בקורס קמ"נים (קציני מודיעין), פגשנו אותו באין ספור כנסים ומפגשים, מגניבים חיוך כשהוא דיבר על "שמונת אלפים מאתיים" ובעיקר שותים בצמא את התורה שהרביץ בנו בתשוקה שכל כולה אהבה לעיקר.

"תחסר לנו עמוס, מורשתך תמשיך להיות אבן יסוד מאבני הבניין של חטיבת המחקר".

למסמך ההספד המלא, כפי שהועבר לכלל חיילי החטיבה - לחצו כאן