אלה היחידות הזוכות בפרויקט "חשיבה יוצרת" של אגף המודיעין

21.12.21
מערכת אתר צה"ל

היום (שלישי) התקיים טקס חלוקת פרסי ראש אגף המודיעין לחשיבה יוצרת לשנת 2021. הטקס התקיים בהיכל התרבות במודיעין, בראשותו של ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ובכירים נוספים.

פרס ראש אגף המודיעין לחשיבה יוצרת מוענק בכל בשנה, לפרויקטים שהפגינו חשיבה מקורית ופורצת דרך, אשר סייעו לשמור על עליונות המודיעין של צה"ל. הפעם, ניתנו שישה פרסים ושש תעודות הערכה לשלל יחידות מאגף המודיעין, ביניהן 9900, 8200, חטיבת ההפעלה, חטיבת המחקר, מערך המבצעים המיוחדים ו-504.

ואלו הם הפרויקטים והיחידות שזכו בפרס ראש אגף המודיעין לחשיבה יוצרת לפרויקטים:

1) ״מטריקס״ של יחידה 81
2) ״ירידת שכבה״ של יחידה 8200
3) ״נווה צדק״ של יחידה 81 בשיתוף עם יחידה 8200
4) ״חוות הגרעין״ של חטיבת המחקר בשיתוף פעולה עם גופים נוספים מקהילת המודיעין
5) ״יריעות״ של יחידה 9900 בשיתוף פעולה עם רפאל ומפא״ת
6) פרויקט משותף ומסווג של מחב"ם וחטיבת ההפעלה

להלן הפרויקטים והיחידות שזכו בתעודות הערכה לחשיבה יוצרת:

1) ״תלוש מהמציאות״ של מערך המבצעים המיוחדים בשיתוף חטיבת המחקר.
2) פרויקט מסווג של יחידה 81
3) ״מכה אפורה״ של יחידה 8200
4) ״המדגם״ של חטיבת ההפעלה, יחידה 504 וחטיבת המחקר
5) פרויקט מסווג של יחידה 504 בשיתוף יחידה 8200

בין הפרויקטים שזכו הוא פרויקט "יריעות" של יחידה 9900, במסגרתו פותחה יכולת לשלב מאפיינים גיאוגרפים ותוואי שטח במפות על בסיס מידע מודיעיני, ובכך ליצור תמונת מצב יותר עדכנית ומדויקת. הפרויקט נעשה בשיתוף עם מפא"ת ורפאל ואיפשר לייצר מאות מטרות במהלך מבצע ׳שומר החומות׳.

"אם חשיבה יצירתית היא כזו שמחייבת הטלת ספק ובדיקה מתמדת״, אמר ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה. ״שילוב של דמיון ושל היגיון, יוזמה ותעוזה, יצירתיות וביקורת, חשיבה רחבה ושיתוף פעולה בין גורמים שונים - חשיבה שמסוגלת להתנתק מהמובן מאליו, להעמיד הנחות למבחן ולהגדיר בכל פעם את הבעיה - אז חשיבה יוצרת היא החשיבה האמ"נית במיטבה. ואם תרצו, היא אמנות המחשבה האמ"נית ועל כך יעידו הזוכים היום".

במסגרת הטקס, הוענק פרס מיוחד בתחום המורשת ליחידה 8200, על פועלה לשימור וחיזוק הקשר להיסטוריה של היחידה, ההתפתחות שלה לאורך השנים, והאנשים המיוחדים שעיצבו אותה כאחת היחידות הטכנולוגיות המרכזיות ביותר בצה״ל.
בטקס הוענקו גם שני פרסי מפעל חיים. הזוכים, ש' מיחידה 81 ו -י' מיחידה 8200, קיבלו את הפרס על היותם מוקדי ידע בתחום הטכנולוגי ותרומתם ארוכת השנים לאגף המודיעין וביטחון ישראל.