כנס תוכנית "מעתידים למדים"

20.11.22
מערכת את"צ

ברביעי האחרון (16.11.22), התקיים כנס של תוכנית ״מעתידים למדים״. הכנס, שהתקיים במעמד ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליוה, ראש אכ״א, אלוף יניב עשור, שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, שאול מופז, הגב׳ אריאלה ורטהיימר, ובכירים נוספים ממנהלת עתידים ומצה״ל - היווה פתיחה לשנתה ה-23 של תוכנית עתידים בצה״ל, בה יפתחו את התוכנית למעלה מ-600 חניכים.

תוכנית ״עתידים״ היא תוכנית צה״לית הפועלת להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים בין הפריפריה למרכז. התוכנית מאפשרת לצעירים מובילים מהפריפריה להשתלב בליבת הביטחון, הכלכלה והחברה של מדינת ישראל, זאת על-ידי חינוך למצוינות, מנהיגות ולימודי טכנולוגיה ומדעים. משתתפי התוכנית משתלבים בלימודים אקדמיים, כשבסופם חלקם מגיעים לשירות ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל כדוגמת יחידה 81, היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין.

לפני כשנתיים הכריז הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, על הכפלת תוכנית עתידים הכוללת הרחבת ייצוג בנים ובנות בפריפריה, במסלולי עילית אקדמיים וביחידות טכנולוגיות בצה״ל. במהלך הכנס נאמר כי התוכנית להכפלת עתידים עומדת ביעדיה, נכנסת לשנתה השלישית ועתידה להגיע להכפלתה בעוד כשנתיים. במהלך הכנס הוענקו תעודות הצטיינות למצטייני המחזור הנוכחי של התוכנית. בנוסף לכך, עודכנה סיכת התוכנית, ומעתה כל מסיימי התוכנית יענדו את הסיכה החדשה.

״עתידה של מדינת ישראל תלוי באנשים ובחינוך שהם מקבלים", אמר אלוף חליוה, "תוכנית עתידים דואגת לעתידה של מדינת ישראל. אני מאמין שמי שמשקיע בחינוך משקיע לדורות רבים קדימה. יש קשר עמוק בין עם לצבא, לא נוכל להעניק למדינת ישראל ביטחון אמיתי אם לא נתרום גם לחוסן החברתי".

"בזכות עתידים אנחנו יכולים למצות את הפוטנציאל המצוי בכל נער ונערה, ולתת הזדמנות שווה להשתלב במערכים ערכיים בצבא ובאזרחות", הוא המשיך, "ככל שהארגון מגוון יותר כך הוא טוב יותר. תודה לכל השותפים על יותר משני עשורים של עבודה ויוזמה לקידום תוכנית עתידים. תהיו מציאותיים, תחלמו״.

״עתידים היא תוכנית שבבסיסה ההבנה כי האנשים המשרתים בצה״ל הם אלו המהווים את יתרוננו האיכותי ומקור עוצמתנו", הדגיש אלוף עשור,"בה בעת, התוכנית מעוררת השראה בתיקון החברתי שהיא מחוללת על ידי מתן הזדמנות ושיפור נקודת זינוק לצעירים וצעירות מהפריפריה במדינת ישראל. עתידים היא תוכנית של ערבות הדדית וסולידריות חברתית המנוגדת לכל שיח על פילוג בחברה הישראלית״.