יום מורשת מיוחד באגף המודיעין

06.08.23
מערכת את"צ

מערך מודיעין השדה של אגף המודיעין קיים יום מורשת מיוחד, בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. מלחמת יום הכיפורים הינה עד היום פרק כואב ומשמעותי בתולדות אמ"ן. גם 50 שנה אחרי חשוב לא רק להתבונן אחורה, צריך ללמוד ולהבין את הסיבות למה שקרה אז, ולציין גם את אלו שניסו להתריע והלכו נגד הזרם, גם בקרב הקמ"נים הקרביים.

אל יום המורשת הגיעו קציני המודיעין הקרבי מהחטיבות, אוגדות והפיקודים השונים בזמן המלחמה ובמילואים, לפגוש את קציני המודיעין הקרבי היום ואת צוערי קורס קציני המודיעין הגדודיים, הדור הבא של קציני מערך מודיעין השדה.

אילן סהר, קמ"ן חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים פגש במהלך התכנסות המזומנים את רס"ן א' ונראה נרגש: "מאוד מתרגש להיות ליד קמ"נית 7, הקמ"נית הראשונה בחטיבה מתמרנת. אני פוגש פה חברים ופרצופים שלא ראיתי 50 שנה. זה מדהים. כל כך מרגש".

את יום המורשת התחילו בזיכרון קמ"ני מלחמת כיפור, אשר נפלו במלחמה. רמ"ח מוד"ש אל"ם ר' אמר בפתיחת הכנס: "מלחמת כיפור עיצבה את החברה הישראלית, את צה"ל ואת אגף המודיעין. המלחמה מהווה תזכורת יום יומית עבורנו. אני מבקש להצדיע לדור הוותיק של מלחמת יום הכיפורים. בזכותכם אנחנו עומדים כאן היום. מבקש להצדיע גם לאלו שלא שבו מהמלחמה. זיכרונכם צרוב בליבנו לעד".

בנוסף, במהלך האירוע התקיים פורום מיוחד, של קמ"ן ומח"ט 14, ביחד עם קמ"ן ומח"ט 421, (חטיבות שריון במלחמת יוה"כ) בהובלתה של קמ"נית חטיבה 7 היום, רס"ן א', קצינת המודיעין הראשונה של חטיבה מתמרנת. בפורום סיפרו בוגרי המלחמה את סיפורי המורשת ואת לקחי המלחמה מעיניים של קצין מודיעין בשטח ועל החשיבות העצומה של תפקיד הקמ"ן בשטח, ובמיוחד בזמן לחימה. לאורך השיח ישבו בקהל הקמ"נים המשרתים כיום וצוערי קורס קציני מודיעין גדודיים. "לשמוע את הסיפורים של קמ"ני מלחמת כיפור ולראות כמה זה משפיע על אמ"ן היום זה מרתק. שמח מאוד על ההזדמנות להיות בכנס כזה. ישנה חשיבות גדולה להטמיע את לקחי המלחמה לי ולחברי. אנו עומדים לשרת בתפקיד מפתח - אנשי המודיעין של החטיבות", אמר צוער מהקורס.

באירוע השתתפו ראש אמ"ן וקמנ"ר, ובמהלכו נערך פאנל של קמנ"רים לשעבר. בשם פדויי השבי שנכחו בקהל דיבר יוסי תור, שנפל בשבי במוצב החרמון. בנוסף, הוצגה תערוכה לכבוד 50 שנים למלחמת יום הכיפורים שהכין ענף מורשת אמ"ן.