"כל אדם, גם ללא רקע רפואי מתאים יכול להשתמש בדפיברילטור כדי להציל חיים. זה בידיים שלנו"

02.03.23
מערכת את"צ

בשנתיים האחרונות מתקיים ביחידה 81, היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין, יום שיא מיוחד - ציון להעלאת מודעות בקרב משרתי היחידה לחשיבות הדפיברילטור והשימוש בו. השנה, בתאריך 22.02, האירוע התקיים בסימן הצלת חיים, בו השתתפו מאות משרתי היחידה.

באירוע הוקמו עמדות מגוונות בהן קיימו הסברה ותרגול של מגוון רחב של אירועים רפואיים בהם כל אחד, על ידי פעולות פשוטות, יכול להעניק טיפול מציל חיים: תרגול ביצוע החייאה, שימוש בדפיברילטור במבוגרים ובתינוקות, מתן עזרה ראשונה במקרה של חנק, תרגול שימוש באפיפן במקרה של אלרגיה, עצירת דימומים, מתן עזרה ראשונה נפשית ומקרים נוספים.

האירוע הינו חלק מקפיין העלאת המודעות לשימוש בדיפיברילטורים שמובילה ליהי קורין והתקיים בשבוע שעבר. ליהי, בתו של דוד קורין ז"ל, אזרח עובד צה"ל ששירת ביחידה 81 במשך שנים רבות. דוד קיבל דום לב במהלך שהותו בבסיס ונפטר.

מאז אותו אירוע ליהי, בתו של דוד, משקיעה מאמצים רבים כדי להתמודד עם המחסור בדפיברילטורים, מכשירים מצילי חיים. ליהי מובילה יחד עם מרכז השלטון המקומי, מפעל הפיס, מגן דוד אדום, צה"ל, איגוד הקרדיולוגים ואפליקציית "איפה דפי?", קמפיין מודעות ארצי הראשון בישראל, שהחל בפברואר 2022 וממשיך גם השנה, במטרה להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי ולקלות בה יכול כל אדם, גם ללא רקע רפואי מוקדם, יכול להשתמש בהם על מנת להציל חיים.

במהלך יום השיא שאירע בשבוע שעבר, התקיים טקס לזכרו של דוד בהשתתפות ממשפחתו ונציגי היחידה.

רב סרן א׳, מפקדת המרפאה ביחידה 81 סיפרה כי "מאות ממשרתי היחידה לקחו חלק באירוע המרגש. הם תרגלו פעולות מצילות חיים והגשת העזרה הראשונה בעת הצורך".

ליהי, בתו של דוד ז״ל אמרה כי "בישראל ישנם למעלה מ-8,000 מקרי דום לב בשנה. במצב של דום לב כל דקה קריטית. כל אדם, גם ללא רקע רפואי מתאים יכול להשתמש בדפיברילטור כדי להציל חיים. זה בידיים שלנו".