הצצה להאקתון הייחודי בתחום החלל, הלווינות והדיגיטל

29.03.23
מערכת את"צ

ביום רביעי וחמישי ה22-23.3 התקיים בפעם השנייה האקתון ייחודי בתחום החלל, הרחפנים והדיגיטל בהובלת מועצת ירוחם, מרכז למודיעין בירוחם ויחידת 9900 באמ”ן.

ירוחם, כמועצת מודיעין מתפתחת נותנת בית לשיתופי פעולה בתחום החינוך והדיגיטל. את ההאקתון הייחודי הובילו אותם התעשייה האווירית, רפאל, אלביט, קרן רמון, מנהלת אתגר, יחידה 9900 באגף המודיעין ומרכז למדעים בירוחם.

ב-24 שעות אינטנסיביות, נדרשו תלמידי המרכז לפתור אתגרים בתחומי החלל, הרחפנות, הפיתוח וחישה מרחוק מתקמדת. כלל התלמידים, אשר לומדים ביום יום את נושאי תוכן אלה, צלחו את האתגר.

"לפני כשלוש שנים החלנו את מסע הקמת האקו-סיסטם בתחום הלווינות החדשה", מספרת ראש המועצה, טל ירוחם, "ראשיתו בתלמידי תיכון במגמת הנדסת תכנה שכותבים קוד ללווין, עוקבים מקרוב אחר שיגורו והמשכו במרכז תל"ם לווינים".

"זאת בשותפות עם התעשיות המובילות בתחום וביניהם התעשייה האוורית ISI ורפאל לקראת הקמת עוגנים, ושותפות עם היחידות הטכנולוגיות הצבאיות", ממשיכה, "ההקאתון הייחודי שמתארח אצלנו בירוחם, הינו כחלק מהמאמץ המשותף שתלמידי ירוחם ישתלבו בתפקידים טכנולוגיים איכותיים בצבא בכלל, וב9900 בפרט".

"אנו גאים בשותפות עם יחידת 9900 שנרתמה למאמץ החינוכי והכלכלי של ירוחם. כולנו נושאים עיניים ותקוות עם מעבר אמ"ן לנגב ורואים בתפקידו של צה"ל כמי שאחראי לחוסנה החברתי של כלל חבלי הארץ".

מפקד 9900, תא"ל ארז אסקל: "אנחנו זוכים כבר שנה שניה לקיים האקתון חדשני בעיר ירוחם, בו גדל דור העתיד של ישראל אשר ייעצב את ישראל כמעצמה טכנולוגית  ומודיעינית, בליווי משרתי מערך 9900 ובשיתוף פעולה עם החברות הביטחוניות פותרים סוגיות מורכבות וחושבים מחוץ לקופסא. שמח על המסורת המתהוות בין 9900 וירוחם, להגיע מידי שנה לעיר להאקתון זו שליחות ומחויבות".

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית: "המפגש שהתקיים בין מהנדסי ומהנדסות התעשייה האווירית יחד עם תלמידי ירוחם, הותיר אותנו נפעמים מאיכות הנוער והרעיונות אותם הציג "התעשייה האווירית רותמת את עוצמתה, ערכיה ויכולתה לחולל שינוי, לטובת השפעה חברתית, שתכליתה להותיר חותם משמעותי על החברה הישראלית, על כלל מגזריה".

"לאורך שבעים שנות קיומה של התעשייה האווירית, הובילה החברה פריצות דרך רבות בתחומים שונים וזו חובתנו הלאומית לסייע לדור העתיד של מדינת ישראל ויחד עם הידע שיקבל, לפרוץ דרכים חדשות שישמרו את מעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית ובית בינלאומית לחדשנות", הוסיף.

עמית צימר, סמנכ"ל בכיר רמו"ת ברפאל: "העשייה, ההתנדבות וקידום החינוך הטכנולוגי, מושרשים בערכי הליבה של רפאל, מלווים אותנו לאורך שנים, והם חלק בלתי נפרד מה- DNA הרפאלי. המפגש הזה בין המהנדסות והמהנדסים הבאים שיצאו מירוחם עם מיטב המוחות מרפאל הוא עוצמתי ומעורר השראה".

"אלביט מערכות, מחויבת לתרום מהידע שלה לדור הבא של המוחות המבריקים אשר ביחד יוצרים את האקו סיסטם המיוחד לישראל ובמקביל לעודד קבלת היזון חוזר מהרעיונות היצירתיים אשר עולים מהנוער בפרויקט", מדגישה ורד חימוביץ, סמנכ״לית מנהלת יחידה עסקית מל"ט באלביט מערכות.

"תכנית המצוינות לתלמידי ותלמידות התיכון המדעי בירוחם אשר ישתלבו בעתיד בחברות המובילות בישראל, היא חלק מתפיסת עולם שלנו באלביט ליצירת המחוברות בין הטכנולוגיה, האנשים והאחריות של כולנו לחוסן הלאומי של מדינת ישראל".

במהלך ההאקתון התחלקו התלמידים ל-12 קבוצות במסגרתן הודרכו על ידי משרתי יחידה 9900, עובדי התעשיות הביטחוניות ובכירים בתחום המדע אודות הרקע הטכנולוגי והמדעי.

זהו ההאקתון השני בו משתפים פעולה יחידת 9900 ומרכז המדעים, אך השנה בזכות הירתמות מרשימה של התעשיות הביטחוניות המובחרות בישראל, ההאקתון חשף את התלמידים לזוויות נוספות בתחום, ומשם לפרוץ גבולות נוספים.

העבודה המשותפת אפשרה מפגש בלתי אמצעי בין תלמידי ירוחם לבין חיילים וחיילות ביחידות השונות של 9900, ובין בכירי התעשייה. התלמידים נחשפו לשירות משמעותי בצבא ולקריירה מעניינת באזרחות ומשם גם השמיים הם הגבול.