התקיים יום מורשת בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

11.07.23
מערכת את"צ

בסוף השבוע שעבר התקיים בבסיס ההדרכה של אמ"ן (בה"ד 15), יום מורשת מיוחד בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים לצוערי וצוערות קורס קציני מודיעין. המפקדים העתידיים של האגף שמעו סקירות מרתקות על המודיעין בדרך למלחמה מפיהם של קציני המודיעין של 1973.

מטרת יום המורשת, שהינו שיא של תהליך שעברו צוערי וצוערות הקורס, היא הנגשת התהליכים וחלקו של המודיעין במלחמת יום הכיפורים והנחלת לקחי המלחמה בקרב הקצינים והקצינות החל מעוד שבוע. תערוכת 50 שנה למודיעין במלחמת יום הכיפורים וכרזות רלוונטיות הוצבו ליד המתחם בו התקיים יום המורשת של קורס קמ"נים.

צוער א' שהוביל את יום המורשת: "יום המורשת של קורס קמ״נים הוא יום שיא וחלק בלתי נפרד מהכשרתנו בקורס. היום התחיל בהרצאות מערכיות של גיבורי מלחמת יום כיפור, לאחר מכן הקורס התכנס להרצאה המרכזית של יעקב עמידרור, ששיתף את החוויה שלו מהלחימה, כקצין המערך של אוג׳ 162 במלחמת יוה״כ. עמידרור שיתף אותנו בלקחים ובתובנות שלו מהמלחמה, שהשפיעו על דרכו לעתיד בדגש על חשיבות העמידה על דעתך והבאתה לדרג הקובע. היום היה מרתק, מעצים ומלמד. אישית, התרגשתי לפגוש את אלו שאנחנו כאן בזכותם, וללמוד מהם מהי מסירות, הקרבה ואהבת המולדת".

לצד עמידרור נטלו חלק במפגשים פלוגתיים ומערכיים:

אל"ם (מיל') אלי זיו אז קת"מ ביח' 154 ברמת הגולן.
רס"ן (מיל') דני יוסף, אחד מפדויי השבי של יחידה 848 לימים 8200 במוצב החרמון.
אל"ם (מיל') סיימון לביא ממחלקת בטחון שדה ב -1973.
אל"ם (מיל') יהודה שפר, הסייר האווירי האישי של הרמטכ"ל "דדו" במלחמה.
אל"ם אבירם הלוי.
אל"ם (מיל') יעקב רוזנפלד (ינקיל) שהיה רמ"ד מצרים צבאי במח' המחקר ב-1973.

אל"ם (מיל') יהודה שפר סיכם: "תמיד תזכרו להטיל ספק. עמדו על דעתכם גם אם זה נוגד את הדעה הרווחת".

רע"ן מורשת סא"ל (מיל') גדעון מיטשניק: "יום מורשת בקורס קמ"נים הוא נדבך משמעותי בהכשרתם של הקמ"נים לעתיד ואנו מקפידים גם אותו להכין יחד איתם על מנת להעצים את חוויית הלמידה והשילוב של הקמ"נים משנת 1973 הכרחי בבחינת שרשרת הדורות ברוח: 'עם שאינו יודע את עברו , ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל'. ליום זה חשיבות רבה, במיוחד כשמדובר במלחמת יום הכיפורים בה כשל המודיעין הצבאי ויישום הלקחים חשוב שיימשך. מקצועיות, הטלת ספק, יושרה, ענווה ועמידה על דעתך - אלו התובנות וההמלצות העיקריות בבחינת "והגדת לבנך" שעלו במהלך היום".