ככה נראים המקומות המרהיבים בארץ - מהעדשה של 9900

לפני פחות משלוש שנים הוקמה אחת היחידות החדשניות ביותר של צה”ל - ומאז היא לא מפסיקה להגיע להישגים מרשימים. אחרי ש"קטפה" גם את פרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת בתחום המודיעיני - יחידת הרחפנים של 9900 באגף המודיעין מראה לנו איך נראתה השנה החולפת מהאוויר

01.01.23
יובל טל, מערכת את"צ

יחידת הרחפנים של 9900, שאמונה על המודיעין החזותי של צה"ל - נפתחה ב-2020, וכבר הספיקה לקחת חלק בעשרות מבצעים ולהגיע להישגים מרשימים. כעת היא פותחת את הארכיון וחושפת במבט על תיעודים יוצאי דופן ממקומות ברחבי הארץ שלא ניתן להגיע אליהם ברגל.

היחידה, שמפקדה מגדיר כ"אחת מהחדשניות כיום בצה"ל", מייצרת ובונה סנסורים ורחפנים מיוחדים שמתאימים את עצמם למציאות המבצעית המשתנה. החיילים והחיילות עצמם מבצעים את כל השלבים: מייצור לוויינים ורחפנים - ועד הפענוח.

משולש גבולות - ירדן, סוריה וישראל

על ידי הסבת הרחפנים למטרות איסוף מודיעין, אוספת 9900 תצלומי אוויר מגיחות מבצעיות, ומשלימה תמונה מודיעינית רחבה, המבטיחה יתרון משמעותי לכוחות הפועלים בשטח.

כביש 10, גבול מצרים

"לקחנו תחום שמתפתח במהירות בעולם האזרחי - צילומי רחפנים, ורתמנו אותו לצה"ל כדי להשיג יתרון מודיעיני", מסביר מפקד היחידה, סא"ל א'.

נחל שיאון, גבול לבנון

ללא הפסקה מרגע הקמתה, היחידה ממשיכה להתפתח ולבנות אמצעים חדשים. הוכחה לכך היא זכייתה השנה בפרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת בתחום המודיעיני, על פיתוח חדשני. "מדובר בכלי שמביא ויזואליה מכלל הגזרות בזמן מהיר וביעילות רבה, תוך אפשרות נשיאת סנסורים חדשים, ושדרוג יכולות הצילום שלו בהתאם לצורך המבצעי", הסביר גורם ביחידה.