140 שוחרי אגף התקשוב פותחים את שנת הלימודים

ליווי מקצועי בתיכון, מעטפת אישית והעדפות בשיבוץ לקורסים היוקרתיים ביותר באגף התקשוב וההגנה בסב"ר הם רק חלק מהיתרונות שיש לשוחרי האגף. 140 תלמידים מ-8 בתי ספר ברחבי הארץ ישתתפו השנה בתכנית: "הם ההון האנושי שיהווה את דור העתיד"

30.08.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים טקס פתיחת שנת הלימודים תשע"ח של התלמידים המצטרפים למסלול השוחרות היוקרתי של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. במסגרת התכנית, סגל של מפקדים מלווה את התלמידים לאורך הלימודים ולקראת השירות באחד מהתפקידים הטכנולוגיים ביותר בצה"ל.

״זה מסלול הדגל של האגף", מדגיש סמ"ר מרום מאיר, מפקד במדור שוחרות ועתודה טכנולוגית של האגף. "מטרתו לאתר את מקורות ההון האנושי שיהווה את דור העתיד במקצועות הטכנולוגים שמתפתחים בקצב מסחרר".

המסלול נמצא תחת תחום אחריותו של בה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב והגנה בסב"ר. השוחרים מגיעים אל הבה"ד עם יום גיוסם ועוברים את הקורסים התואמים את המקצוע אליו הוכשרו - טכנאי תקשוב מבצעי, טכנאי מערכות מחשוב מתקדמות, טכנאי מערכות רחבות סרט והצפנה מתקדמות ועוד.

מסלול השוחרות מתקיים כבר מספר שנים, ומיועד לבוגרי ולבוגרות כיתות ח' ו-ט' - בﬠלי הﬠדפה למקצועות הראליים. התלמידים המתאימים מצטרפים לכיתה ייחודית בבית ספרם, בה מעבר לתכנים הרגילים, הם עוברים שיעורים במקצוﬠות טכנולוגיים. בנוסף, מקבלים התלמידים תמיכה לימודית במקצועות הראליים מעבר לשﬠות הפﬠילות.

מאז הקמת מסלול השוחרות בשנת 2012 נוספו עשרות כיתות, מרביתן בפריפריה, המאפשרות לתלמידים שער כניסה למקצועות הטכנולוגיים בצה"ל. השנה מתקיים המסלול בשמונה בתי ספר ברחבי הארץ, בהשתתפותם של 140 תלמידים.

השוחרים זוכים לליווי מקצועי מצד המפקדים האיכותיים ביותר, ובמהלך השנה נפגשים עם יחידות האגף הטכנולוגיות והמבצעיות כחלק מרעיון החיבור לזהות החילית. לכל כיתה משובץ מפקד חונך מהבה״ד, אשר מספק מעטפת אישית לכל שוחר, הן בפן העיוני והן בפן הערכי. שוחרי התקשוב זוכים להעדפות בשיבוץ לקורסים היוקרתיים ולאחר הכשרתם משתבצים ביחידות המובילות באגף.

״כאחד שהתחיל את תפקידו כמפקד שוחרים בבית הספר ״אורט רחובות״, אני יכול להגיד שבתפקיד הזה מרגישים מהר מאוד את החיבור לתלמידים, את המשמעות ואת החשיבות שיש לך כמפקד", מוסיף סמ"ר מאיר, "מעבר לשליחות בשירות הצבא, אתה מבין במהלך שנת הלימודים כמה אתה יכול להשפיע על עיצוב דור שלם. לאחר כשלוש שנים בליווי תוכנית השוחרות אני ממשיך לשמור על קשר עם הורים ותלמידים - הם מרגישים שיש "אח בוגר" וכתובת בכל נושא ועניין״.