גדוד הקשר המבצעי בחגיגה כפולה

גדוד "אמירים", גדוד הקשר המבצעי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, מציין 60 שנים להקמתו בטקס מרגש. כמו כן, חוגגים חיילי הגדוד את השלמת מעברם למשכן החדש בדרום הארץ

19.09.17
מערכת אתר צה"ל

אמש חגג גדוד "אמירים", גדוד הקשר המבצעי-מטכ"לי 60 שנים להקמתו בבסיסו החדש במשמר הנגב, בסיס אליו סיימו החיילים לעבור רק לפני שבוע. כחלק מתכנית שוה״ם - שיווק והעתקת מחנות, מועברים רבים מבסיסי צה״ל דרומה, ו"אמירים" היה לגדוד המבצעי הראשון לעזוב את משכנו בצריפין ולעבור לנגב.

הגדוד אמון על המענה התקשובי בכל נקודה בה אין תשתית או תנאים לתקשורת נייחת ונותן פתרונות תקשורת ניידים, לרבות תחנות ניידות של המערכת הסלולרית המוצפנת "ורד הרים" ותקשורת לווינית, כמו במקרים בהם נדרש סיוע לכוחות מחוץ לגבולות המדינה. כך למשל, הופעל הגדוד במסגרת משלחות הסיוע  של צה"ל לפיליפינים ולנפאל, שם העמיד יכולות תקשורת לצוותי החילוץ והרפואה.

סא"ל שלומי קדם, מג"ד ״אמירים״ נכנס לנעליים משפחתיות: הוא ממלא תפקיד אותו גם אביו סא"ל (מיל') איציק קדם מילא. אמש, לצד אביו, נאם מול חייליו ואמר:

״תפקיד זה מהווה עבורי סגירת מעגל אישית משפחתית וכשנפלה בחלקי הזכות לקבל את הפיקוד על הגדוד, 30 שנה לאחר אבי, הייתי זו עבורי זכות גדולה. משימת שליחות בעלת משמעות אדירה ותפקיד שבהחלט היווה עבורי את 'תפקיד חיי', תפקיד בו זכיתי להעביר את הגדוד לבית חדש כחלק מחגיגות ה-60 שנה לפעילותו״.

ר׳ אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף נדב פדן ציין בנאומו את המסע המשותף של הגדוד במאמץ התקשובי של צה"ל: "תתחדשו במקום החדש, יש לכם עוד משימה ארוכה בבניין ובהפרחת המקום המיוחד הזה. אנחנו גאים בדרך שעשיתם עד כה. עלו והגשימו".