כך חיילי התקשוב מונעים תקיפות סייבר

האקדמיה למקצועות המחשב וההגנה בסייבר שבאגף התקשוב, בנו דגם עיר שבעזרתו יתרגלו מניעת תקיפות סייבר אל עבר הישובים בארץ. בכך יצליחו למנוע פריצות אקרים למערכות החשמל העירוניות, לרכבות ולסכל אסונות עצומים. כך זה נראה

16.01.17
מערכת אתר צה"ל

מדובר בדגם עיר מיניאטורי המכונה "סים סיטי", שבעזרתו מתרגלים המתכנתים הטובים ביותר התגוננות מפני תקיפת אויב בזירה הטכנולוגית . "הסים סיטי הינו אחד מכלי הלמידה הדומיננטיים ביותר באימוני ההגנה בסייבר. יש השלכות אמיתיות ומסוכנות כאשר מידע נופל לידיים הלא נכונות", מדגישה רב"ט ה', מפקדת בקורס מגן בסייבר. "לכן חשוב להבין שעולם הסייבר לא מנוהל רק דרך מסך המחשב".

"אם מישהו מצליח לפרוץ למערכות, הוא הופך להיות נגיש למידע חיוני של אנשים כמו סיסמאות ונותנים רגישים. לכן קיים איום ממשי על חיי אזרחי מדינת ישראל מפני תקיפות סייבר",  מחדדת רב"ט ה. "הסים סיטי, מלמד את החיילים בצורה מגוונת להגן על אזרחי מדינת ישראל מתקיפות מהסוג הזה".

בעזרת הסים סיטי לומדים מגני הסייבר איך לתפקד בצורה הטובה ביותר מול איום תקיפות הסייבר. אם הם נכשלים בניסיון ההגנה, הם יכולים לראות את התוצאות בפניהם- העיר נפגעת.

בדגם המיניאטורי בנו אזורי מגורים, בנייני מסחר, בורסה, מסילת רכבת, מסלול שדה תעופה, בסיס צבאי, מערכת ליירוט טילים ומערכת חשמל. באחד מהתרחישים התקיימה פריצת מחבלים למערכת הרכבות של העיר. אם החיילים לא יצליחו לעצור את הפורצים, הרכבת תאיץ ותיפול מהמסילה. על החיילים לפעול במהירות על מנת למנוע את ההתקפה. תרחישים נוספים אותם תרגלו חיילי הסייבר הם פריצות למערכות קריטיות שונות, כמו מערכת הגנת הטילים, הבורסה, מערכת החשמל ומבנים מסחריים שונים.

אם תוקף הסייבר פורץ  למערכת החשמל העירונית הוא מסוגל להשבית עיר שלמה. דבר כזה עלול לפגוע בכלכלה, בחברה ובמאות תחומי חיים נוספים. במהלך השירות חיילי ההגנה בסייבר חוקרים ומפתחים מערכות הגנה חדשות, ומדי יום מגוון צוותים חוקרים את הרשת לאורכה ולרוחבה, ונשארים ערניים לפעילויות חשודות.