מה הצליחו לעשות עשרות מתכנתים למען הקהילה ב-24 שעות?

זוהי הפעם השלישית בה מתכנסים צוערי ההשלמה הטכנולוגית של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר למרתון שנמשך יממה שלמה במטרה לתרום מהידע שלהם לקהילה. בשיתוף עם הכפר השיקומי "עלה נגב", זרוע הים, חיל האוויר, אגף המודיעין וחברות היי-טק מקומיות, הצליחו הצוערים לפתח פרויקטים מיוחדים. כתבתנו ביקרה בהאקתון וראתה מקרוב איך נרקמים הרעיונות

31.08.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

עשרות צוערי ההשלמה הטכנולוגית של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, בשיתוף עם חיילים ממדורים שונים בזרוע הים, חיל האוויר ואגף המודיעין, תכנתו ובנו פרויקטים למען הקהילה במסגרת האקתון שנמשך 24 שעות.

"בהתחלה ישבנו עם עובדי "עלה נגב", כפר שיקומי לילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית, במטרה להבין את הצרכים שלהם", מספר אחד החיילים, המשרת ביחידה מסווגת. "הבנו שיש צורך במערכת נתונים על הילדים השוהים בכפר השיקומי, כדי לעזור לעובדים ולמתנדבים במקום להכיר אותם טוב יותר. בנוסף, בנינו מערכת שמיועדת להורי הילדים כך שיוכלו לעקוב אחרי הילד שלהם במשך היום".

קבוצת חיילים נוספת החליטה לתרום לקהילה ולכתוב קוד לאלגוריתם שידע לזהות מילים ותוכן הקשור לפדופיליה, ובכך לעזור למשטרה לאתר חשודים ואתרים העוסקים בתוכן בלתי הולם. אחד מחברי הקבוצה, שהתנדב בעבר במשטרה, יצר קשר עם הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל במטרה להכניס את האלגוריתם שבנו ככלי לאיתור פדופילים.

"היה חשוב לי להביא לאירוע הזה את שילוב הזרועות בצבא", אומר צוער משה כץ, מארגן מרתון התכנות, שהתקיים במרכז innovation basecamp, במתחם פארק ההייטק גב ים נגב. "דיברו איתנו הרבה בקורס הקצינים על כך שצה"ל מקדם את הקשר היומיומי בין הזרועות והאגפים ורציתי למצוא שפה משותפת בין חיל האוויר, הים ואגף המודיעין", הוא מסביר.

"בסיום הקורס", הוא מדגיש, "הרגשתי שאני רוצה לתרום מעצמי לקהילה ולשפר את חייהם של האנשים במדינה. ברגעים אלו נולד הרעיון לשלב בהקאתון, מרתון התכנות, גם ממד של התנדבות".

"המטרה היא שהעזרה לקהילה לא תיגמר בתום 24 השעות", מציין הצוער כץ. "בעוד כחודש נוסעים חלק מהחיילים ל"עלה נגב" כדי לראות את המערכות שלהם בפעולה ולשפר אותן".