חיל הקשר באגף התקשוב מסכמים שנה בכנס חגיגי

חיל הקשר ואגף התקשוב, התכנסו מקצינים ועד חיילים, לטקס חתימת השנה המסורתי, לאחר שנה רווייה במעשים, פיתוחים ופעולות

26.01.17
מערכת אתר צה"ל

כמיטב המסורת, מיד עם סיומה של שנת 2016 שנחתמת כשנה ענפה, גדושה ומלאה ביצירה ופוריות צבאית וטכנולוגית, מתכנס אגף התקשוב מקציניו ועד חייליו לטקס הענקת פרסי מגן בראשות ראש האגף, אלוף נדב פדן.

בטקס הוענקו פרסי הוקרה מטעם ראש האגף בשלושה תחומים שונים:
תרומה מבצעית משמעותית, פעילות רב זרועית משמעותית ותרומה טכנולוגית יוצאת דופן.
במעמד זה, מוקיר ראש האגף את קציני וחיילי אגף התקשוב על תרומתם לביטחון המדינה ולכלל הציבור, תוך גילום הפוטנציאל הצה"לי לשיפור הגמישות המבצעית והמענה התקשובי באופן דינאמי ויעיל יותר אל מול האתגרים המבצעיים בהווה ובעתיד.

השנה מגני ההוקרה ניתנו לשתי עבודות ראויות להערכה ולמספר פרויקטים בתחומים שונים: הפרויקט הראשון הוא תשתית מחשוב ענן אלסטית, שרידה ומאפשרת שתהווה גרעין לפלטפורמה דיגיטלית חדשה בצה״ל. במהלך החציון הראשון של 2016 הוקם צוות פיתוח ענן צה״לי משותף של אגף התקשוב, אגף המודיעין וזרוע האוויר הצוות שהוקם בממר״ם פועל באופן רב-זרועי מיום הקמתו ומאפשר קפיצת מדרגה הגנתית. המערכת תורמת לביטחון המדינה ולחדשנות הטכנולוגית בצה"ל ומאפשרת מתן תפוקה טכנולוגית- מבצעית אמיתית על ידי הרצת אפליקציות יעילות ומבצעיות במסגרת הפלטפורמה החדשה.

פרויקט פורץ דרך נוסף הוא בתחום התקשורת הלוויינית. תחום הנוגע בידע טכני, תפעולי ומבצעי גם יחד. המערכת החדשה מספקת מענה תקשורת יעיל ומהיר למגוון רחב של פלטפורמות מבצעיות באוויר, בים וביבשה לצד שימוש רציף בלוויינים שונים. השימוש בתקשורת לווינית מביא לידי ביטוי את השילוב הרב זרועי שקורם עור וגידים בצה"ל. אגף התקשוב הוא שמספק את הצרכים המבצעיים הדרושים בכל זרועות צה"ל. הפיתוח עליו קיבל הצוות את המגן, עוסק בתקשורת לויינית בשילוב עם תפעול מעשי. השילוב זה מאפשר אפקטיביות שילובים.

בזירת ההגנה בסייבר, תחום שצומח ומתפתח בכל רגע, פותחה מערכת ייחודית וייעודית לצה"ל אשר גם החלה לפעול באותה השנה ובזירתה, מקדמת את פעילות צה"ל במרחב הסייבר וגורמת להתייעלות ההגנה בסייבר ובעולם הרשתי.

פרויקט נוסף שקיבל הערכה הוא מערכת הניתור החדשנית המכילה בתוכה את היכולת לשלב שירות גורמי אג"ם (אגף מבצעים) ותקשוב גם יחד, תוך כדי ייצור שפה משותפת ביניהם. המערכת הינה מערכת מתקדמת ופורצת דרך בהיבט הטכנולוגי- מבצעי. מטרתה היא לגשר על הפער בין ההגנה על התשתית ועל ייצור הכלים הטכנולוגים תוך כדי פיתוח אפליקציה יעילה ומתקדמת, תוך שמירה על היבט מבצעי, איכותי ומשפיע. המערכת יצאה לאור לאחר שלוש שנות עבודה והתפרסה לכלל אגף התקשוב. הפרויקט פותח בטכנולוגיות החדשות ביותר תוך חסכון אדיר בעלויות מצד אחד ופיתוח מהיר, יעיל ומתקדם מצד שני. המערכת מהווה ככלי מרכזי לבניית ניהול והבנת תמונת מצב בתהליכים המבצעיים באגף התקשוב בפרט ובצה"ל בכלל, בשגרה ובחירום.

עם התקדמותה הענפה של הטכנולוגיה בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים מבססים את יכולותיהם על מרכיבי מחשוב ורשת, כך גם צה"ל. בשנים האחרונות יותר ויותר תהליכים בצבא נשענים במידה רבה מאוד על יכולות התקשוב. הכנס השנתי בראשות ראש האגף, אלוף נדב פדן, מעניק כבוד לעוסקים במלאכה ופותח שנת עבודה חדשה מלאת יצירה, עבודה ופוריות צבאית וטכנולוגית כאחד.